طرح درس (خودخواهي)
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
طرح درس
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
نام درس پايه : مدت : 45 دقيقه
موضوع : خودخواهي
هدف كلي : آشنايي دانش آموزان با مفهوم خودخواهي
اهداف جزئي : دانش آموزان بعد از پايان درس بايد :
دانستني ها :
بداند عاقبت تنبلي چه خواهد شد .
زيانهاي خودخواهي چيست .
چگونه همه بايد با هم ارتباط داشته باشند.
مهارت :
فراگير بداند تنبلي و خودخواهي چگونه بر روابط او با ديگران تاثير خواهد گذاشت .
نگرش:
نسبت به برقراري ارتباط صحيح با ديگران علاقه و رغبت نشان دهند.
زيانهاي خودخواهي را بدانند و به عنوان يك رفتار نكوهش شده آن را فراگيرند.
اهداف رفتاري :
فراگير ياد مي گيرد كه تبلي و خودخواهي باعث مي شود او با ديگران هيچگاه نتواند رابطه اي دوستانه داشته باشد .
فراگير يادمي گيرد هركس خودش بايد كارهاي شخصي اش را انجام دهد و هيچ كاري را به عهده ديگران نگذارد .
رفتار ورودي : دانش آموز قبل از ورود به درس :
بديهاي تنبلي و خودخواهي را تا حدي مي داند.
مي داند هركس خودش بايد كارهي شخصي اش را انجام دهد.
مي داند ممكن است تنبلي بر روابط او با ديگران تاثير منفي مي گذارد .
ارزشيابي تشخيصي :
از روي داستان يك بار بخوانند .
پرسيدن چند پرسش مثل :
آيا ما تنبلي را دوست داريد ؟
آيا خودخواهي عمل پسنديده ايي ست ؟
آيا شما دوست داريد دستانتان از شما ناراحت شوند؟
فعاليت شاگردان
زمان
وسايل
روش
فعاليت معلم
دانش آموزان به سوالات پاسخ مي دهد و يكي از دانش اموزان داستان را مي خواند
3
............
پرسش و پاسخ
كارهاي مقدماتي : سلام و احوال پرسي، حضور و غياب، بررسي وضعيت روحي و جسماني دانش آموزان و خواندن داستان
فراگيران جواب مي دهند كه رفتارهاي خوب كدامند و رفتارهاي بد دام، و در مورد آنها توضيح مي دهند.
5
پوشش چست بر تابلو
توضيعي و پرسش و پاسخ و همكاري
ايجاد انگيزه و آمادگي : براي آمادگي تصاويري از چندرفتارخوب وبد به دانش آموزان نشان مي دهيم و ازآنها مي خواهيم به صورت گروهي و انفرادي در مورد تصاوير توضيح دهندوبگويندكداميك از رفتارهابهتراست.
گوش مي دهند.
2
..........
سخنراني
تعيين هدف:به دانش آموزان يادميدهيم كه موضوع داستان درموردخودخواهي وعادت بدتنبلي است واينكه چه تاثيري در روابط فردباديگران خواهدگذاشت
دانش آموزان با ذوق و شوق خاصي با اجراي نمايش مي پردازند و به پرسش هاي معلم پاسخ و هركسي بتواند با تقليد صدا، صداي حيوانات را اجرا و به زبان حيواني داستان را تعريف كند.
5
كارت تصوير نقاشي
نمايشي توضعي ، پرسش وپاسخ
ارئه محتوا: پس ازايجاد انگيزه شكلهايي از چندنوع رفتاخوب وبد به فراگيران نشان مي دهيم و از آنهاسوالاتي مي پرسيم كه در رابطه با تصاوير كدام رفتار خوب و بيانگريك شخصيت مناسب و كدام رفتار رشت وناپسند است وباعث مي شود كه دوستانمان از مادور بشوند پس از شنيدن پاسخ فراگيران و اظهارنظر آنها شروع به تعريف داستان مي كنيم و برخي قسمت راازدانش آموزان مي خواهيم به صورت نمايش اجرا كند و بعضي از قسمت هاي داستان را با استفاده از كارت تصاوير نشان مي دهيم حد فاصل قسمت هاي مختلف داستان از دانش اموزان اظهارنظر مي خواهيم كه مثلاً ادامه متن در اين داستان چه خواهد شد يا اينكه اگر شما بجاي فلان شخصيت بوديد چه عكس العملي نشان خواهيد داد .
فعاليت معلم
روش
وسايل
زمان (دقيقه)
فعاليت شاگردان
خلاصه و نتيجه گيري : از دانش آموزان مي خواهيم به صورت گروهي و با همكاري يكديگر خلاصه ايي از درس و داستان را بيان كنند.و نتيجه گيري كنند از اين موضوع داستان چه درسي مي گيرند و نتيجه ايي مي گيرند.
توضيعي
........
3
تعيين و تكليف : از دانش اموزان خواسته مي شود چند رفتار خود پسندانه درمحيط كلاس ومدرسه رانام ببرند.
دانش آموزان بگويند كه چه رفتاري در بين انها باعث مي شود كه دوستانشان را از دست بدهند .
توضيعي
..........
2
ارزشيابي پاياني :
خودخواهي و تنبل چه اثريدر بين اطرافيان بوجود مي آورد ؟
بدترين رفتار از نظر شاگردان چيست ؟
آيا شما دوست داريد با يك فرد خودخوا و يا تنبل دوست شويد ؟ چرا ؟
پرسش و پاسخ
...........
5