کارآموزی کنترل کيفيت 90 ص
دسته بندي :
گزارش کارآموزی »
نمونه گزارش کارآموزی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 109 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
3
88
عنوان کارآموزي :
کنترل کيفيت
اداره کل :
اداره كنترل كيفيت ( دريافت كالا )
3
2
فهرست مطالب
عنوان صفحه
بيشگفتار 2
مقدمه 3
بازرسي کالاي دريافتني 11
تعيين گروه کيفيت قطعه 20
صدور تاييديه اوليه قطعات ( غير 206 ) 26
صدور تاييديه نهايي قطعات ( غير 206 ) 28
درخواست اجازه ارفاقي 32
دستورالعمل اجزايي واکنش سريع و آناليز 41
روش جامع خريد 56
ارزيابي دوره اي انبار و قطعات 68
شاخص هاي مربوط به کنترل کيفيت 75
پيشنهاد 78
پيشگفتار
به ياد او
به ياد او كه وجود لحظه ها و هميشه اش طلوع آفتاب است . تا در سايه سار آسماني صدايش آرامش و اعتماد را باور كني . در اينجا جا دارد از جناب آقاي دكتر عطائي استاد مشاور كه همواره بستري مناسب را براي كسب علم و بالا بردن سطح علمي دانشجويان مهيا نموده اند قدرداني كرده و با تشكر از جناب آقاي مهندس مهدي حمزه ، كه با ياري وهمكاري صميمانة ايشان دربخش كنترل كيفيت دريافت كالادرشركت ايران خودرو همواره نقش بسيار كليدي را براي تطـبيق يافته هاي تئوري و به كـاربردن معمولات دانشگاهي در سطح شركت و صنعت ياري نمودند و با تشكر از جناب آقاي مهندس طاهري و همچنين با تشكر ازجناب آقاي مهندس اصغر بحركاظمي كه همواره با راهنمائيهاي ايشان چه در عرصة كار در شركت ايران خودرو و چه در عرصة زندگي نقش بسيار مؤثري را براي تدوين و گردآوري اطلاعات ايفاء نمودند . با تشكر از
3
2
مديريت محترم ايران خودرو كه با جذب دانشجويان راه را براي ارتباط دانشگاه و مراكزپژوهشي جايگاهي رفيع منظور نموده و با به كارگيري سياستها و تدابـير سنجيده و با نگاهي نو ، به منابع انساني پيوند مزبور را مستحكم تر كرده است و كماكان از هيچ كوششي دريغ نمي كنند .
بي شك دوره هاي كارآموزي حساس ترين و پر ارزش ترين اوقاتي است كه آيندة دانشجويان را رقم خواهد زد ، زيرا كسب معلومات و تجارب پيشرو ، در تكميل و بسط و كارايي اندوخته ها حداقل ، راهگشاي بازار كار است . به يقين آينده جامعه ما از آن اشخاصي خواهد بود كه بتوانند با واقع نگري و افكار بلند از دانش ها ، فنون و تجارب خود بهره برداري نمايند .
و در پايان تقدير و سپاس ويژه خود را تقديم به جناب آقاي دكترموسي خاني رئيس محترم دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين مي كنم كه با مهيا كردن محيطي آرام ، بستري مناسب را براي يادگيري و درك يافته ها درقالب يك محيط فرهنگي مهيا نمودند
مقدمه
در جهان پر شتاب امروز ، سازمانهاي زيادي در تلاشند تا براي رسيدن به اهداف سازماني و اقتصادي و تداوم از الگوها و شيوه هاي مختلف بهره ببرند و مزيت رقابتي جديدي كسب نمايند تا از سقوط و واژگوني و خطرات ناشي از دگرگوني هاي سريع محيطي و فناوري در امان بمانند .
3
4
آنچه كه كيفيت را به دانش پيوند مي دهد ، در ميداني قابل جستجو است كه نيروي زايش ( پژوهش ) ، تبديل ( توليد ) و مبادله ( تجارت ) پديد مي آورند . بدين ترتيب چند كيفيت مهم در مقابل ما قرار مي گيرند ، اينان عبارتند از : كيفيت در مواد ،كيفيت در نظم كار ( از روابط انساني تا روابط ميان جرم و انرژي در ماشين ، و كيفيت در مبادله و از انبار ، حمل و نقل ، روش هاي فروش و مصرف ) ، با توجه به اين موارد دامنه اي بسيار گسترده پديد مي آيد كه نمي توان به راحتي از تغييرات عميق آن بر اقتصاد سياسي و دروني و ارتباطي جهان گذشت .
رويداد مهمي كه شتاب در تحولات كيفي پديد مي آورند ، تاثيري است كه ير روي ساختار مبادلاتي جهان گذاردند . بطوري كه اين تاثير موجب آشكار سازي در قانون مهم مبادله گرديد . جهان امروز كه بر بنياد قدرت تكنولوژيك استوار است دستخوش تحولاتي شده است كه تا كنون نظير نداشته است .
در مركز اين تحولات كيفيت قرار دارد . يعني بنيادي ترين تحول ، تحولي است كه در نيروي اصلاح و انقلاب از نظر تكامل كيفيت ها بدست آمده است . مي دانيد در كيفيت دو جريان مرتبط است اينان عبارتند از : جريان اصلاح و تحول در كيفيت . در جريان اول ، موضوع مهم ، ايجاد سهمي بيشتر از تقاضاي موجود در بازار است و در جريان دوم ، هدف ، ايجاد تقاضاي مؤثر جديد و بلارغيب مي باشد
هرتحول كيفي درهركالاياخدماتي مي تواندبه مثابه بازاري جديد تلقي شود . به هر حال ما با دو رويداد مهم شتاب آميز روبه روييم . اول ( كيفيت بهتر ) و دوم ( تحول در كيفيت ).
هدف ازكنترل كيفيت رسيدن به سطح مطلوبي ازكيفيت يك محصول و يا يك فرآيند توليد و نگهداري آن با برنامه ريزي دقيق استفاده ار ماشين آلات مناسب ، بازرسي مستمر و عمل اصلاح كننده هر گاه كه لازم باشد است يك نكته اصلي را بايد هميشه در مورد يك محصول در نطر داشت و آن اينست كه محصول بايد خواسته هاي افرادي را كه از آن استفاده مي كنند برآورده نمايد . با توجه به اين نكته مالكيت را شايستگي جهت استفاده تعريف مي كنيم . كلمه مصرف كننده در مورد استفاده كنندگان مختلفي به كاربرده مي شود . مردم معمولا انتظار دارند اتومبيلي را كه خريداري مي كنند عاري از هر گونه عيب يا عدم انطباق در ساخت اوليه باشد و يا به عبارت ديگر بتوان آن را به عنوان يك وسيله مطمئن و مقرون به صرفه براي ساليان درازي استفاده نمود .
به طور كلي كيفيت دو جنبه دارد كه عبارتند از : كيفيت طراحي و كيفيت انطباق ، كليه محصولات يا خدمات در درجه بندي با سطوح مختلفي از كيفيت توليد مي شوند .
اين اختلاف در درجه بندي با سطوح كيفيت عمدا به وجود آمده اند و در نتيجه اصطلاح فني كه مي توان در اين مورد به كار برد كيفيت طراحي مي باشد . هدف اصلي كليه تو ليد كنندگان اتومبيل حمل و نقل ، ايمني مصرف كنندگان است هر چند كه اتومبيلها از نظر اندازه ، وسايل ، وضع ظاهري و عملكرد متفاوت هستند . اين تفاتها ناشي از اختلافهاي طراحي مي باشد كه بطور آگاهانه در اتومبيلهاي گوناگون اعمال مي گردند .اين اختلاف هاي طراحي مواردي از قبيل انواع مواد مصرف كننده در ساخت تلورنس هاي قطعات ، قابليت اطمينان حاصل از توسعه مهندسي موتور و نيروي محركه ، تجهيزات و يا وسايل اضافي ديگر را در بر مي گيرد .