تحقیق پيتر دراكر پدر مدیریت نوین 52 ص (قابل ویرایش)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 40 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

3
‏فهرست‏ صفحه
‏پیش مقدمه ‏ 5
‏مقدمه‏ ‏11
‏فصل اول :‏ ‏14
‏توصيف پروژه : مكان سنجي - نياز سنجي‏ ‏15
‏فصل دوم :‏ ‏18
‏مسائل قانوني : اخذ مجوز ‏ ‏19
‏فصل سوم :‏ ‏20
‏جدول نيروي انساني مورد نياز و بر آورد حقوق‏ ‏21
‏چارت تشكيلاتي ‏ ‏22
‏ شرح وظايف ‏ ‏23
‏ پرسشنامه استخدامي ‏ ‏24
‏ قرار داد كار ‏ ‏25
‏فصل چهارم‏ ‏26
‏ جدول برآورد تجهيزات ‏ ‏27
‏ جدول مواد مصرفي ‏ ‏28
‏ انتخاب محل تاسيس‏ ‏29
‏ تعيين مبلغ ‏ ‏29
‏ جدول برآورد هزينه ‏ ‏30
‏ جدول بر آورد سرمايه‏ ‏31
‏فصل پنجم :‏ ‏ ‏32
‏توجيه اقتصادي ‏ ‏33
‏ محاسبه ميزان سود و زيان ‏ ‏34
‏محاسبه نقطه سر به سر‏ ‏35
‏فصل ششم :‏ ‏36
‏صورت وضعيت واحد توليدي‏ ‏3‏7
‏فصل هفتم :‏ ‏41
‏بازار يابي (تبليغات )‏ ‏42
4
‏فصل هشتم :‏ ‏44
‏ابتكارات‏ ‏45
‏فصل نهم :‏ ‏46
‏كروكي تجهيزات ‏ ‏47
‏جدول زمان بندی‏ ‏48
‏میزان مفید بودن طرح برای جامعه‏ ‏49
‏اشتغال زایی‏ ‏50
‏پیش مقدمه

‏ ‏گذري كوتاه بر زندگي:
‏ ‏
‏ ‏ پيتر دراكر
‏ ‏ ‏پدر مديريت نوين
‏پيتر دراكر
6
‏پيتر دراكر نويسنده و متفكر نامدار و پدر مديريت نوين، بيستم آبان ماه در خانه اش در كاليفرنيا در 95 سالگي در گذشت. دراكر حقوقدان، اقتصاددان، سياستمدار، متفكر اجتماعي و فيلسوف مديريت بود، اما خود بارزترين وجه استعدادش را نويسندگي مي دانست و اين استعداد را نيز به خوبي پرورده بود. او در سال 1909 در وين متولد شد و در اتريش و انگليس باليد و سپس به آلمان رفت و در سال 1937 به آمريكا مهاجرت كرد. گرچه كار خود را از گزارشگري روزنامه آغاز كرد اما به زودي به عرصه مديريت كشيده شد و از سال 1942 به كسوت استادي دانشگاه درآمد. دراكر اولين كتاب خود را در سال 1939 منتشر كرد. تأليف بيش از 30 كتاب و دهها مقاله كه همگي به زبانهاي زنده دنيا ترجمه و در سطح وسيع منتشر شده اند، حاصل تلاش او در حوزه هاي مديريت، اجتماع، سياست و اقتصاد است.
روش فكري و مشي عملي او چنين بود كه هرسه چهار سال يك موضوع را موردمطالعه قرار مي داد و بدين ترتيب در سير زندگي خويش همواره صاحب رويكردي جديد و فكري نوين در آن زمينه ها بود. بسياري از مفاهيم و واژه هاي عرصه مديريت و كسب و كار و مسائل اجتماعي و تغيير آن به ابتكار او اكنون سكه رايج شده است. تئوري مديريت برمبناي هدف، كاركنان فرهيخته، سازمانهاي يادگيرنده، تمركززدايي، جامعه دانايي، خصوصي سازي، جامعه سازمانها، راهبرد كسب و كار، پسامدرن، مراكز درآمد، كارهاي دانش بر بخشي از مفاهيمي است كه ازسوي او به حوزه علوم مديريتي و اجتماعي وارد شده است.
ذهن جستجوگر او از همان ابتدا «مردم» را به عنوان محور فعاليتهاي فكري برگزيد زيرا براين باور بود كه اين تنها مردم هستند كه رشد مي كنند، توسعه مي يابند، تحول پيدا مي كنند و به شخصيت جديدي تبديل مي شوند. زماني كه در 18 سالگي به تماشاي اجراي قطعات موسيقي رفته بود تحت تاثير نويسنده قطعات قرار گرفت كه به او گفت؛ من همواره خود را متعهد كرده ام كه كوشش بالاتري انجام دهم. اين سخنان تاثير عميقي بر او گذاشت. به همين سبب هرگاه درباره بهترين كتاب او سوال مي شد مي خنديد و مي گفت: بعدي- و شوخي نيز نمي كرد زيرا فكر و همت او بر اين بود كه كتاب بعدي او بهتر از قبلي باشد و به بهترين نزديك شده باشد.
دراكر براين امر تاكيد مي كرد كه عوامل سنتي توليد يعني زمين، نيروي كار و حتي سرمايه، ديگر براي هيچ كشوري امتياز رقابتي ويژه به حساب نمي آيد. او منبع عمده و مهم اقتصادي جامعه جديد را دانايي مي دانست. دراكر معتقد بود اگر دانايي به كار افزوده شود نتيجه آن بهره وري است و اگر دانايي را به كارهاي تازه و بي سابقه بيفزاييم نوآوري پديد مي آيد. تنها دانايي است كه مي تواند ما را به اين هدف برساند. دانايي در تلقي او اطلاعاتي است كه عملا قابل استفاده و ناظر به تحقق نتايج عيني است كه در جامعه و عرصه اقتصاد متجلي مي شود. به همين دليل او جامعه پس از سرمايه داري را جامعه دانايي مي ناميد. جامعه اي كه دانايي كليد اصلي آن است و كاركنان فرهيخته گروه مسلط در نيروي كار آن. تنها مزيت يك كشور، صنعت يا شركت به زعم او توانمندي در بهره برداري و استفاده جامع و همه جانبه از دانايي است.
دراكر عرصه ها و جنبه هاي مختلف سازمان را به عنوان يك پديده منحصر به فرد قرن حاضر به خوبي كاويده است. او جامعه نوين را جامعه سازمانها مي دانست و معتقد به داشتن نقش و رسالت اجتماعي براي سازمانها بود. تمثيل جالب او درمورد وظيفه رهبري در سازمانها و نقش كاركنان، اركستر سمفوني بود. او اركستر سمفوني را نمونه واقعي از سازمان در مفهوم جديد آن مي دانست، كه در آن ارائه سمفوني تنها ازعهده كل اركستر برمي آيد و وظيفه رهبر، تنها همنواكردن اركستر است. به همين سبب او به شدت مخالف قهرمان پروري در امر مديريت بود و از آن به عنوان «خرافه رئيس يك تنه» ياد مي كرد. او معتقد بود هيچ سازماني قادر به بقا نخواهدبود اگر به نوابغ يا ابرمردها براي رهبري خود نياز داشته باشد. سازمان بايد بتواند تحت رهبري انسانهاي متوسط به حيات خود ادامه دهد. تاكيد او بر اينكه بيشتر آنچه را كه مديريت مي ناميم چيزهايي است كه كار را بر كاركنان در انجام كارشان دشوار مي سازد بسيار تأمل برانگيز است. اين فراز از او در زمينه چگونگي كار سازمانها و بهره وري در آنها ماندگار است كه «به جاي اينكه كارها را درست انجام دهيم بايد كارهاي درست انجام دهيم». ضرر هيچ چيز بيش از آن نيست كه كاري را كه ابدا نبايد انجام دهيم بسيار موثر و كارا انجام دهيم. گوهر رهبري درنظر او انجام كارهاي بزرگ بود.
دراكر شخصيتي متواضع داشت. بدون ترديد او پدر مديريت نوين بود اما خود او همواره مي گفت من بهتر از يك نوه بزرگ نيستم. اين درحالي بود كه برترين مديران عصر حاضر كه سازمانهاي موفق قرن را رهبري كرده اند تحت تاثير انديشه هاي چالش برانگيز و نوگراي او بوده اند. اندي گرو رهبر شركت اينتل او را قهرمان دلخواه خود مي‌داند. فيليپ كاتلر انديشمند بزرگ عرصه بازاريابي او را دربرگرفتن الگو از تاريخ و پيش بيني روندهاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي نابغه مي داند؛ الگويي كه دائما ايده هاي نو مي پرورد و اميدهاي كهنه را تصفيه مي كند. جك ولش رهبر افسانه اي جنرال الكتريك تصريح مي كند كه اولين ايده تغييرات در شركت را از دراكر فراگرفته است.
به هر روي، ماجراهاي قريب به 100ساله يك مشاهده گر اينك پايان يافته است، اما ميراث عظيم و موثر او براي ما به يادگار مانده است. يك قرن عمر پربركت مجالي فراهم آورد تا او به بهترين نحو ماجراهاي يك مشاهده گر را براي عبرت و استفاده ديگران روايت كند و چشم اندازي فراديد همگان نهد كه به تفكر و تغيير گرايش يابند.
برخي كتابهاي مهم پيتر دراكر كه به فارسي ترجمه شده است به ترتيب سال انتشار عبارتند از:
1
6
‏–‏ جامعه پس از سرمايه داري، ترجمه محمود طلوع، نشر رسا، 1375
2 ‏–‏ مديريت آينده، ترجمه دكتر عبدالرضا رضايي نژاد، نشر رسا، 1375
3‏ ‏–‏ چالشهاي مديريت در سده 21، ترجمه دكتر عبدالرضا رضايي نژاد، نشر فرا، 1380
4 ‏–‏ ماجراهاي يك مشاهده گر، ترجمه غلامحسين خانقائي، نشر فرا، 1381
5 ‏–‏ مديريت در جامعه آينده، ترجمه غلامحسين خانقائي، نشر فرا، 1383
لازم به يادآوري است كه ديدگاهها و نظرات مديريتي دراكر تحت عنوان «انديشه هاي پيتر دراكر» در شماره 147 ماهنامه تدبير (مرداد 83) به چاپ رسيده است.
‏برگرفته از مجله الكترونيكي تدبير متعلق به سازمان مديريت صنعتي ايران‏ ‏آدرس اينترنتي سازمان مديريت صنعتي ايران:‏ www.IMI.ir
‏براي
‏ ‏كارآفرين شدن
‏ ‏اين مهم نيست كه...
‏براي كارآفرين شدن‏ ‏اين مهم نيست كه چند سال داريد. «استيو جابز» و «استيو وزيناك» هر دو در 20 سالگي كار روي رايانه هاي اپل را آغاز كردند. «ري كراك» 50 ساله بود كه مك دونالد و «كلنل ساندز» 60 ساله بود كه مرغ سوخاري كنتاكي را راه انداخت.
‏- براي كارآفرين شدن‏ ‏اين مهم نيست كه در چه سطح تحصيلي هستيد و چه عناوين ومدارجي پشت اسم تان رديف شده است. دانش و مهارت براي كسب وكار خيلي مهم است اما چگونگي كسب آن از اهميت كمتري برخوردار است. در حقيقت برخي از درجات دانشگاهي در بسياري از مواقع حتي مي توانند مانعي نيز باشند. دارندگان مدرك دكترا بيشتر تمايل دارند كه مقاله هاي طولاني بنويسند و دنبال نظريه ها باشند تا اينكه آستينها را بالا بزنند و وارد گود شوند. توجه داشته باشيد كه بيل گيتس موسس مايكروسافت سال دوم دانشگاه بود كه «هاروارد» را ترك كرد. او درحال حاضر ثروتمندترين فرد در آمريكاست.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4415 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:46 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل