تحقیق جشنواره تدریس برتر ریاضی پایه پنجم 15 ( ورد)

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 12 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

0
‏سازمان آموزش و پرورش ناحیه 3 کرج
‏جشنواره تدریس برتر
‏ریاضی ‏(پایه ‏پنجم‏)
‏سرکار خانم اعظم قربانی
‏آمادگی و دبستان غیر دولتی دنیای دانش
1
‏به نام یگانه معبود هستی
‏مشخصات:
‏نام درس: ریاضی ص 91-92-93-94-95
‏عنوان درس: احجام
‏تعداد دانش آموزان: 14 نفر
‏تهیه کننده: اعظم قربانی پارام، گروه 12
‏روز: تاریخ: /11/84
‏مدت تدریس: 45 دقیقه اجرا: 25 دقیقه
‏مقطع: ابتدایی سال تحصیلی 85-84
‏هدف کلی: دانش آموزان با خصوصیات و ویژگیهای کلی حجم، آشنا شوند.
‏هدفهای جزئی: ‏«‏دانستنی ها ‏–‏ مهارتها ‏–‏ نگرش ها‏»
‏الف) دانستنی ها ‏–‏ حیطه شناختی
‏1- دانش آموزان با مفهوم حجم و با شکلها ‏–‏ اندازه ها ‏–‏ و فضاها آشنا شود.
‏2- دانش آموزان با علم و آگاهی و شناختن علم هندسه و شناخت روابط بین عناصر متفاوتی مثل (زاویه ها ‏–‏ ضلع ها ‏–‏ سطح ‏–‏ حجم) آشنا شود.
‏3- دانش آموزان با نام و اشکال هندسه ی مسطحه و صاف که دارای دو بعد (طول و عرض می باشد مثل د ایره ‏–‏ مثلث ‏–‏ مربع و ... آشنا شود.
‏هدفهای جزئی
‏4- دانش آموزان همچنین با احجام که دارای 3 بعد که شامل (طول و عرض و ارتفاع) می باشد آشنا بشوند.
‏5- با وسایلی که می توان این اشکال هندسی را شناخت آشنا می شود و کاربرد آنها را در درس و زندگی روزمره می شناسد.
‏ب) مهارتها
2
‏1- دانش آموزان بتوانند شکل احجام را بکشند (حرکتی)
‏2- دانش آموزان با مفهوم این که این شکلها بر یک صفحه قرار ندارند و دارای گنجایش و حجم نیز می باشند مانند مخروطها ‏–‏ هرمها ‏–‏ استوانه ها
‏3- دانش آموزان به مفهوم این که به شکلهایی که دارای سقف و ته می باشند و می توانند در فضای داخل خود اشیاء دیگر را که کوچکتر باشند را جا می دهند آشنا می شوند.
‏4- دانش آموزان به مفهوم این که در احجام به سطحی ‏«‏قاعده‏»‏ گفته می شود که در کف یا بالای شکل قرار دارند آشنا می شوند.
‏5- دانش آموزان بتوانند با مقوا یا کاغذ A4‏ شکل حجم (مکعب مربع و مستطیل و چند وجهیها) را بسازند. (توان ساخت.)
‏نگرش ها
‏1- دانش آموزان ‏به شناختن اشکال هندسی ابراز علاقه می کنند.
‏2- دانش آموزان به یادگیری شکلها و رسم آنها و ساختن احجام و همچنین تهیه وسایل در گروه ابراز علاقه می کنند.
‏3- دانش آموزان با علاقه به جمع آوری اطلاعات برای شناختن بقیه ی شکلهای چند بعدی هندسی که در کتاب نیست کوشش می کند.
‏4- دانش آموزان برای ساختن احجام و کشیدن آنها با کاغذ یا مقوا یا چوب ابراز علاقه می کنند.
‏هدفهای رفتاری
‏الف- با ذکر حیطه های شناختی
‏ب- حیطه های عاطفی
‏حیطه های حرکتی
‏1- بتواند شکل آنها را بکشد و نام آنها را بگوید. (شناختی ‏–‏ دانشی)
3
‏2- برای رسم شکلها و یا ساختن آنها با کاغذ A4‏ یا مقوا و ... در گروه شرکت کند و برای ساختن و شناختن حجم شکلها و تهیه وسایل آنها شرکت نماید. (شناختی ‏–‏ دانشی ‏–‏ عاطفی)
‏3- مفهوم هندسه فضایی یا سه بعدی که دارای 3 بعد ‏–‏ ارتفاع ‏–‏ طول و عرض هستند را بیان کنند. (درک مفهوم)
‏4- درک مفهوم این شکلها که بر یک صفحه قرار ندارند و دارای گنجایش و حجم نیز می باشند. ‏«‏مخروطها ‏–‏ هرم ها ‏–‏ کره ‏–‏ استوانه و مکعب ها‏»‏ را بشناسند و شکل آنها را بکشد یا بسازد.
‏5- مفهوم این که در احجام قاعده به سطحی گفته می شود که در کف یا بالای شکل قرار دارد را بیان کند.
‏6- با کمک گروه درک مفهوم این که حجم مکعبی که طول تمام ضلع هایش 1 سانتی متر است بوسیله یک مکعب چوبی یا مقوایی یا کاغذی بیان کنند که آن را بعنوان یک ‏«‏واحد‏»‏ اندازه گیری مکعبی معین می نماییم که در زندگی روزمره معمولی بعنوان ‏«‏حجم‏»‏ شناخته می شود را بیان نمایند.
‏7- با کمک افراد گروه بتوانند بیان کنند که ظرفیت و اندازه گیری عملی و علمی با استفاده از واحدهای اندازه گیری مکعبی می باشد که به آن ‏«‏لیتر‏»‏ می گویند.
‏8- با کمک افراد گروه و بوسیله مکعب هایی که خودشان می سازند با کاغذ و چسب درست می کنند (قاعده ها) و سطوح مختلف آن را بیان کنند.
‏9- درک مفهوم این که چند وجهی ها نیز قسمتی از اشکال فضایی می باشند را بیان کنند.
‏روشهای یاددهی - یادگیری ‏«‏روش تدریس‏»
‏روش تلفیقی ‏«‏بحث و گفتگو ‏–‏ سخنرانی ‏–‏ مشارکتی همیاری ‏–‏ با روش ذهنی‏»

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4265 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .DOC

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:14 کیلوبایت

 قیمت: 8,500 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل