تحقیق تاریخچه پست
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 26 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
2
فهرست مطالب
عنوان
صفحه
بسم الله الرحمن الرحیم
1
تقدیم و تشکر
2
فهرست
3
چکیده
4
تاریخچه پست استان تهران
7
تعریف دفتر پستی
8
معرفی مرسولات پستی
9
شرایط قبول مراسلات پستی
10
انواع لفافها
11
حدود و ابعاد مرسولات پستی
13
واگذاری حقوق
14
گردش کار دائری فیش تلفن
15
گردش کار تغییر نام و مکان- زمان
17
گردش کار تعویض شماره
18
کابل برگردان داخلی
18
سالن دستگاه امتحان
21
انواع مراکز سالن دستگاه
21
کاربردهای مختلف سیم ماژولار در شبکه
22
ارتباط مراکز دیجیتال
24
مراکز بین شهر و بین المللی
25
مراکز مادر
26
طرز عملکرد دستگاه تلفن دیجیتال
27
MDF
28
PCM
31
4
چکيده
پست مستقيم يکی از محصولات (خدمات)پستی می باشد که به منظور برقراری ارتباط ما بين اجزاء مختلف جامعه پی ريزی شده و طی چند سال گذشته در ايالات متحده آمريکا و اروپای غربی از نرخ رشد بالايی برخوردار شده است .
پيشرفتهای ناشی از انفورماتيک ارتباطات و فن آوريهای اطلاعاتی ،اقتصاد جديدی را خلق نموده اند که فرانسوی مرزهاست و تنها يک زبان مشترک دارد که حرف e کليدی ترين واژه در آن بشمار می رود .
تجارت الکترونيکی ،مرسوله وپست الکترونيکی ،پرداخت و خريد الکترونيکی ،تمبر الکترونيکی و بيمه الکترونيکی واژه هايی هستند که در اين محيط جديد مورد استفاده قرار می گيرند.
رشد سريع اقتصاد بر خط چالش ها و فرصت های زيادی را برای سرويسهای پستی که بايد فعاليت خود را در يک بازار جديد و با تقاضاهای جديد از سوی مشتريان جديد هدايت نمايند،بوجود آورده است و در ميان سرويسهای مختلف پستی ،"پست مستقيم" دارای اهميت ويژه ای می باشد.
در دو سه سال اخير محافل اقتصادی،مقامات دولتی و رسانه های گروهی بهره فراوانی از تجارت الکترونيکی بوده و فعاليتهای خود را در اين زمينه متمرکز نموده اند .استفاده از اينترنت نسبت به تلفن و تلوزيون بسيار فراگير شده بطوريکه که تعداد کاربران جهانی اين شبکه هر صد روز دو برابر ميشود و انتظار می رود تعداد مشتريان اينترنت در اروپا که در سال 1999 هفت ميليون نفر در سال بوده است تا سال 2004 به 131ميليون نفر برسد .در نبرد ميان رسانه های ديجيتالی و رسانه های کاغذی،نامه های الکترونيکی از طريق اينترنت به خاطر جحم وسيع خود در رديف غولهای ارتباطات آينده قرار خواهند داشت .در دهه 80،پست الکترونيکی و اينترنت موجب اميدواری نسبت به يک دنيای نسبتا"مطلوب عاری از کاغذ گرديد.اخيرا"مطالعاتی به عمل آمد که بر اساس آن بخش فزاينده ای از فعاليتهای تجاری الکترونيکی شرکت ها تاءثير بسيار مستقيمی در پست فيزيکی دارد.همچنين طبق تحقيقات انجام شده توسط شرکت مکينتل حجم فعاليتهای سنتی پست های بريد(ترکيبی)در دنيای صنعتی از 80ميليارد مرسوله در سال 1998 به 145 ميليارد مرسوله در سال 2005 خواهد رسيد.
يکی از اصلی ترين دلايلی که برخی از افراد در اعمال تجارت از طريق شبکه جهانی اينترنت ترديد می کنند به جهت عدم اطمينانيست که آنان به امنيت و جفظ تبادل اطلاعات از اين رسانه دارند.بنابراین امنيت مهمترين عامل موفقيت در تجارت الکترونيکی به شمار می آيد و صحت و رعايت محرمانه بودن،شرايط اساسی برای تحقق معاملات در اين فضای ارتباطی می باشند.
از قرنها پيش ادارات پست نقش مهمی در زمينه تسهيل تجارت و مبادلات ايفاء نموده اند.اين ادارات به عنوان شخص ثالث مورد اعتماد ميان خريدار و مشتری محسوب می گردند و به گونه ای رفتار می کنند که سفارشات،امانات ،صورت حسابها و يا هر گونه مکاتبه ديگر در امنيت کامل به مقصد برسد.
در ميان سرويس های مختلف پستی "پست مستقيم" يکی از مهمترين سرويس های موجود ،جهت مقابله با موج الکترونيکی می باشد و اين مسئله تا آن حد مورد توجه قرار گرفته است که به نظر کارشناسان ،تنها شرط بقای ادارات پست در قرن 20 روی آوردند به سرو
4
يس های نوين بر پايه فن آوری اطلاعات و به ويژه پست مستقيم می باشد.
آنچه مسلم است اين است که پست مستقيم هنوز جزء يکی از برنامه های انتخاب شده توسط بازاريابان مستقيم ميباشد و به جای برنامه های ديگر مانند ايميل و اينترنت به کار می رود. با اين وجود در برخی از کشورها،جايی که نياز و امکانات بالقوه برای استفاده از اين رسانه ی تبليغاتی وجود دارد ،پست مستقيم در دسترس نبوده و صنعت بازاريابی مستقيم گسترش نيافته است؟،در صورتی که توسعه و رشد پست مستقيم شانس بسيار زيادی را برای کاربران پستی در اين کشورها می تواند به دنبال داشته باشد و با استفاده از ابزارهای جديد،مشتريان می توانند جهت تبليغ و فروش محصولاتشان از طريق کاربران پستی،تجارت پستی را افزايش داده و از رشد اين صنعت حمايت نمايند.
با توجه به اهميت پست مستقيم و رشد آن در دنيا و به جهت آشنايی کاربران و بازاريابان بخشهای دولتی و خصوصی و همچنين لزوم آموزش دانشجويان بر آن شدم با استفاده ازمنابع در دسترس ،دست به تهيه پروژه حاضر بزنم تا شايد بتوانم قدمی در جهت معرفی اين سرويس جهانی برداشته و دانش فنی کارگزاران و کاربران را ارتقاء دهم و نيز هدايت گر درونيم را که شوق و مسئوليت نگاشتن اين پروژه راضی نمايم.