تحقیق تبلیغ

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 5 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏مقدمه:
‏گاهی واژه ها تأثیرگزارتر از چیزی هستند که تصور می شوند.
‏واژه هایی هر چند کوچک که ممکن است انقلابی را مهمان یک زندگی، صنعت و یا یک کشور کنند.
‏در کشور ما شعار تبلیغاتی کارکرد مؤثری پیدا کرده و مورد استقبال قرار گرفته.
‏برخی از این شعار ها حتی به صورت مثل در آمده اند.
‏مثل شعار صا ایران : هر روز بهتر از دیروز.
‏اما سؤال این است که آیا این شعار ها توانسته اند ‏در جهت اهدافی که تبلیغ یک کالا در مورد دستیابی به آنهاست حرکت کنند یا نه ؟
‏گفته میشود که شعار های تبلیغاتی مؤثرترین ابزار به منظور جلب توجه افراد به یک یا چند جنبه از یک محصول یا خدمت هستند.
‏یک شعار تبلیغاتی مؤثر معمولا‏ً‏:
‏مزایای اصلی یک محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان میکند .
‏به فاصله ی یک محصول و‏ ‏محصولات رقبا اشاره میکند .
‏یک شخصیت متمایز را برای خود اقتباس می کند.
‏جایگاهی ‏موثق‏ ‏و باور پذیر از یک برند یا محصول ارائه میدهد.
‏نیاز و خواسته را در مشتری ایجاد میکند.
‏سخت فراموش میشود و‏ ‏در خاطره ماندگار میشود،‏ ‏چه آنرا دوست داشته باشیم و چه از آن خوشمان نیاید. به ویژه اگر با یکی از شیوه های ثبت در حافظه نظیر سرود، شعر،تیزر و باتصویر همراه شود.
‏برخی از شعار های تبلیغاتی معروف:
‏توشیباToshiba)‏) برای محصولات خانگی خود شعار« نسخه برداری نکنید، بهترین باشید»را انتخاب کرده Don’t copy,lead) ‏)
‏م‏ک دونالد: عاشقشم‏ ( ( I am lovin it
‏بی ام دبلیو: بهترین ماشین برای رانندگی The altimate driving machin)‏)
‏فولکس واگن: کوچک فکر کنیدThink small) ‏)
‏والت دیزنی: میرم دیزنی لند I am going to dineg world) ‏)
:nokia‏ شرکت فنلاندی نوکیا ‏، ‏این روزها با عبارت«ارتباط با افراد» Conecting people) ‏)
2
‏در میان کاربران تمام دنیا شناخته میشود این در جایی است که این جمله در سال1994 به عنوان شعار تبلیغاتی شرکت نوکیا انتخاب شده و آخرین شعار تبلیغاتی این شرکت در سال 2004در قالب جمله«زندگی روی تلفن همراه میرود»life goes mobile)‏ ) ارائه شده.
‏شاید این شعارها چندان جالب جلوه نکنند اما باید در فرهنگ زمینه خودشان مورد تحلیل قرار بگیرند.
‏این ها چند تا از شعارهای خارجی بودند. ایرانی هایش را میتوان به وفور پیدا کرد.
‏البته فکر نمیکنم آنهایی که ماندگار شده باشند(در جهت تبلیغ محصول )از تعداد انگشتان دست تجاوز کنند‏.
3
‏ک‏پسول های تبلیغاتی‏ ‏(اسلوگان)
‏با رشد و پیچیدگی جوامع، فشرده شدن پیام های تبلیغاتی امری ناگذیر شده است . شعار های تبلیغاتی، که در واقع ‏نوعی پیام فشرده هستند، در حکم بسته ها یا کپسول های تبلیغاتی میباشند که پیامی مهم را به صورت فشرده،موجز ومفید، مصداق «خیر الکلام ماقلّّ و دلّّ» در اختیار مخاطبان تبلیغ قرار می دهند.
‏از این رو، این شعارها یا کپسول های تبلیغاتی باید دارای ویژگی هایی خاص باشند تا در زمان کمتری انتقال داده شوند، درک گردند و‏ ‏مدت بیشتری در ذهن مخاطب تبلیغ بمانند، ضمن اینکه اگر درست طراحی و استفاده شده باشند، خود مخاطبان، ناقلان و راویان آن خواهند بود وبه صورت مستقیم و غیر مستقیم هر یک از مخاطبان- که طبعا" طیف ‏گسترده ای خواهند بود- مبلّغ آن کالا یا ایده ی به صورت کپسول درآمده، خواهند شد.
‏با توجه به اهمیت مساًله، کپسول یا شعار تبلیغاتی باید:
‏1- کوتاه و روان باشد؛
‏2- سریع به خاطر بیاید، یا به خاط‏رسپرده شود؛ مثلا با توجه به یک ضرب المثل، داستان یا خاطره ای جمعی طراحی شده باشد؛
‏3- صراحت و روشنی لازم را دارا باشد؛
‏4- دارای وزن یا سجع باشد، تا زود تر به خاطر سپرده شود؛
‏5- با شرایط مخاطب یا مخاطبان تناسب داشته باشد؛
‏6- ساده باشد؛
‏7- تازه وجدید باشد. خصوصا اگر مخاطبان، کودک، نوجوان یا جوان باشند؛
‏8- ناگهانی باشد و در مخاطب شک ایجاد نماید؛
‏9- شگفت انگیز باشد.
‏مثلا«کپسول تبلیغاتی» شامپو گلرنگ،برخی از ویژگی های فوق را داشت و بسیاری از مخاطبان، این شعار تبلیغاتی را خود آگاه و ناخود آگاه درارتباطات میان فردی یا گروهی خود، حین بازی و فعالیت،زمزمه میکردند و از این طریق به صورت غیر مستقیم وغیر عمدی شامپو گلرنگ را تبلیغ مینمودند.
‏( گل،گل،گل‏/‏گل از همه رنگ‏/ ‏سرتو با چی میشوری؟ با شامپو گلرنگ)
‏سؤال و جوابی که در این باکس تبلیغاتی یا کپسول تبلیغاتی آمده،و موسیقی آن از اهمیت خاصی برخوردار است،یا شعار کفش گام،که :«گام به گام،با کفش گام» برخی از ویژگی های ذکر شده فوق را داشت.
‏در کتاب«‏عصر تبلیغات‏» ‏ ‏نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته وآمده است که:«تحقیقات نشان میدهد، استفاده از شعار های :
‏1- جدید،
4
‏2- آسان،
‏3- سریع و هم اکنون،
‏4- ناگهانی،
‏5- شگفت انگیز،
‏6- بهبود یافته،و
‏7- هیجانی، در آگهی های تبلیغاتی، باعث فروش بیشتر کالا میشود.‏»

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 3443 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 5

حجم فایل:11 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل