10 نکته مهم سئو در سال 2019 که کسب و کار شما را دگرگون میکند

دسته بندي : بازاریابی » آموزش سئو

10 نکته مهم در بهینه سازی ( سئو ) و صعود به رتبه های برتر گوگل در سال 2019

زمان آن است که نگاه سالانه ما به آنچه که پیش بینی می شود برای متخصصان جستجوگرها در سال 2019 باشد.

چه استراتژی ها و تاکتیک های SEO چه کار می کنند و به شما در SERPs تسلط می یابند و درآمد بیشتری کسب می کنند در سال 2019؟

به گفته 47 نفر از متخصصان SEO امروز، 10 روند مهم در سال 2019 شما باید بدانید.

( در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود میتوانید هزینه آن به مبلغ 2000 تومان را در قسمت پایین همین صفحه با عنوان پرداخت و دانلود پرداخت نمایید)

1. مورد توجه کاربران و مخاطبان هدف خود شوید


مخاطبان شما چه نوع محتوایی را ترجیح میدهند؟ ویدئویی متنی تصویری صوتی یا ..
( در لینک مقابل میتوانید با انواع محتوای دیجیتال آشنا شوید انواع محتوا )

دانستن این مورد مهمتر از همیشه در سال 2019 خواهد بود.

میندی وینشتاین، مدیر عامل شرکت Market Mindshift، میگوید "شما باید درک کنید که کاربران با عباراتی که وارد سایت شما میشوند در جستجوی چه نوع محتوایی هستند و برای آن پاسخگو باشید"

Motoko هانت، رئیس AJPR، موافقت کرد و افزود که منافع، سلیقه ها و ترجیحات مخاطبان شما می تواند سریعتر از آنچه شما فکر می کنید تغییر کند.

هانت می گوید: "حتی اگر محتوای شما  یونیک و منحصر بفرد نوشته شده باشد و برای موتور های جستجوگر بهینه شده باشد و در نتایج گوگل رتبه هم داشته باشید ولی برای جستجوی مخاطبان بهینه نشده باشد کسب و کار شما پیشرفت نخواهد کرد"

این جمله هانت واقعا عالی و حتما باید مورد توجه شما باشد یعنی محتوایی تولید کنید که نیازی از  کاربرانتان که وارد صفحه میشوند رفع کند نه اینکه صرفا تمام تلاش خودتان را برای رتبه یک گوگل صرف کنید 

جولیا مک کوی، مدیر عامل شرکت اکسپرس،میگوید "اگر سایت شما باعث افزایش سفر مخاطبان شما شود، گوگل به شما پاداش خواهد داد و بازدید کننده شما در شما سرمایه گذاری می کند."

جسی مک دونالد، متخصص SEO و مدیر عملیات TopHatRank.com، گفت: این موضوع به ویژه مهم است، زیرا رتبه بندی در طی سال گذشته نوسان داشته است تا به معنای معنایی جستجوی پرس و جو کاربر منطبق شود.

مک دونالد گفت: "پیش از این، جستجوگرها و متخصصان محتوا برای هرچه بیشتر متمرکز بر اهداف کاربر از کلمات کلیدی که آنها در حین ایجاد محتوا هدف قرار می دهند، اهمیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

کاسئی گیلت، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing، همچنین متوجه تغییر Google در قصد کلمه کلیدی شده است.

گیللت گفت: "ما باید بیشتر در مورد قیف فکر کنیم و ما واقعا می خواهیم زمانمان را صرف کنیم." "آیا میخواهم وقت و پول را صرف تلاش برای رتبه بندی برای یک دوره وسیع کنم یا باید فضای تمرکزم را به ترتیب بیشتر از قیف برگردانم، جایی که خریداران بیشتر آگاه هستند و به احتمال زیاد به آنچه که من می فروشم علاقمند هستند؟"

Chuck Price، بنیانگذار SEO قابل سنجش، گفت: برای تنظیم این تغییر در سال 2019، ممکن است مجبور شوید روش تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام دهید.

"هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی در سال 2019، ضروری است که شما SERPs را بررسی کنید تا ببینید آیا وب سایت هایی مانند شما برای رتبه بندی هدفمند رتبه بندی می کنند،"Chuck Price گفت. "اگر SERPs بالا با دایرکتوری پر شوند یا وب سایت ها را بررسی کنند و سایت شما یکی از آن ها نیست، سپس به یک عبارت دیگر بروید."

جرمی نواف، مدیر عامل شرکت اسپارتان، گفت: اکنون زمان برای متوقف کردن تطابق کلمات کلیدی با کلمه کلیدی و شروع به اطمینان از اینکه محتوای شما به طور جامع پاسخگوی سوالاتی است که مخاطبان شما از طریق جستجو از آنها جستجو می کنند، پاسخ داد.

Knauff گفت: "در حالت ایدهآل، ما باید مطالبمان را با پیش بینی و پاسخ دادن به سوالات پیگیری که ممکن است پس از پاسخ به پرس و جو اولیه آنها دریافت کنیم، به قدم بعدی برداریم."


2. برو فراتر از جستجوی گوگل

آيا آمازون و اپل بر سرنوشت جستجو گوگل خواهند بود؟ الی شوارتز، مدیر جستجوگرها و رشد SurveyMonkey، معتقد است.

"من فکر می کنم 2019 سالی خواهد بود که یک بار دیگر، SEO تنها در مورد چگونگی بهینه سازی برای گوگل نیست، اما ما باید این موتورهای دیگر را نیز در نظر بگیریم". شوارتز گفت:

همانطور که سیندی کروم، مدیر عامل شرکت MobileMoxie، اشاره کرد، جستجوگرها در هر کجا نمایش داده می شوند و هرچند مردم در جستجوی هستند - نه تنها گرفتن اولین لینک آبی. بنابراین شما باید یاد بگیرید چگونه برای رانندگی ترافیک و تعامل با چیزهای غیر از وب سایت فقط.

"اگر مشتریان بالقوه برای برنامه ها جستجو می کنند، شما باید در فروشگاه های برنامه رتبه بندی کنید. کور گفت: اگر آنها به دنبال پادکست ها یا فیلم ها هستند، شما باید رتبه بندی کنید که در آن مردم برای پیدا کردن این چیزها جستجو کنند. "مارک های قوی در حال تبدیل شدن به چند بعدی هستند، رتبه بندی بیش از فقط وب سایت. جستجوگرهای قوی باید همین کار را انجام دهند. "

Jes Scholz، مدیر دیجیتال بین المللی Ringier AG، گفت که او همچنین دامنه جستجوگرها را گسترش می دهد تا جلوه بصری بر روی سیستم عامل های دیگر را پوشش دهد.

Scholz گفت: "فکر می کنم فراتر از رانندگی کاربران را به وب سایت خود را با رتبه شماره 1 در SERPs. "چگونه می توانید برای محتوای شما در قطعه های برجسته و در نتیجه رابط های مکالمه، با مقالات میزبانی، با جمع آوری محتوا و سایر امکانات دیگر اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما به مخاطبان مورد نظر شما می رسد؟"

کریستین شچینگر، استراتژیست دیجیتال و مشاور سئوال، در سال 2019، باید حداقل به منظور بهینه سازی دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهد.

Schachinger گفت: "برای کسانی که محصولاتی را می توان فروخت یا مارک هایی که می توانند از قرار گرفتن در معرض بهره مند شوند، برای دستیابی به خانه یا دستگاه های صوتی تنها به صرفه نیست".

به گفته کیت گود، استراتژیست ارشد جستجوگر هوشمند IBM، امنیت اطلاعات، در نهایت این همه نیاز به بهترین محتوای در سریعترین سیستم عامل برای پاسخگویی به کاربران را از هر کجا که می آیند.

Goode گفت: "تمام تجربه جستجو دامنه تخصص و کنترل ما است و هدف ما این است که صرفا ترافیک را هدایت کنیم." "این برای اطمینان از اینکه تجربه جستجو، چه مبتنی بر وب، یا مبتنی بر برنامه یا [تکنولوژی بعدی بزرگ]، بهینه شده است، برای ایجاد تقاطع کارآمد و جذاب از نیازهای کاربر و پیشنهادات سایت ممکن است. 

3. نشانه گذاری ساختار داده کلید است

مارکوس تاندلر، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Ryte، از هر زمان که ممکن است از اطلاعات ساختاری استفاده کند.

Tandler گفت: "با استفاده از AI برای گوگل به طور فزاینده ای مهم است، اطلاعات ساختاری نیز به اهمیت تبدیل می شود." "اگر گوگل می خواهد از یک تلفن همراه برای اولین بار به جهان AI حرکت کند، داده های ساخت یافته کلید است. مهم نیست که چگونه AI شما چقدر خوب است، اگر اطلاعات مورد نیاز را خالی کند، هرگز بزرگ نخواهد شد. AI نیاز به پردازش سریع محتویات و روابط آنها با یکدیگر دارد. "

JP Sherman، کارشناس جستجو و پیدا کردن سازمانی در Red Hat گفت، شما باید شروع کنید به درک و درک ساختار داده ها، طرح ها، رفتارهای فعال و غیرفعال جستجو، و نحوه ارتباط آنها با رفتارهایی که قصد سیگنال را دارند، به طوری که رفتار جستجوی بسیار زیاد شود تلاش بزرگتر قابلیت جستجو.

شرمن گفت: "روابط متنی بین موضوعات و رفتارها، که توسط نشانه گذاری ساختار یافته پشتیبانی می شود، روند مهمی است که ما باید برای درک، آزمایش و اجرای آن برای سال 2019 شروع کنیم." "با استفاده از معماری اطلاعات، برچسب ها، متادیتا و اخیرا نشانه گذاری ساختار یافته، ما توانستیم سیگنال های موتورهای جستجو را برای درک این ساختار محتوا موضعی و حمایتی داشته باشیم."

علاوه بر این، جمیلی آلبریکو، مالک محصول SEO برای Arrow Electronics، گفت: شما باید محتوای موجود خود را با استفاده از نشانه گذاری داده ها ساختار یافته گواهی و حسابرسی واقعی را اهرم بندی کنید. این نشانه ها یک پیوند کلیدی بین واقعیت واقعی و آینده بی نظیر هستند. "

و بیل سلاکیس، مدیر تحقیقات تحقیقاتی در Go Fish Digital این نکته را اضافه کرد:

"[درک] و [استفاده از واژگان طرحواره مناسب در صفحات برای محصولات، پیشنهادات، رویدادها، اطلاعات تماس، انجمن های اجتماعی و نهادی مشابه، اطلاعات سازمانی، رتبه بندی و محتوای قابل صحبت".

4. ایجاد محتوای منحصر به فرد

اریک انگه، مدیر کل Perficient Digital، گفت که الگوریتم گوگل به روز شده در سال 2018 نشان داد که گوگل تمرکز خود را بر ارزیابی کیفیت محتوا و عمق و عرض محتوای یک وب سایت تشدید می کند.

انگی گفت: "ما عملکرد جستجوگرها در تعدادی از سایت های مختلف را ردیابی کردیم." "سایت هایی که عمق استثنایی را در پوشش محتوای کیفی ارائه دادند، به طور معناداری در رتبه بندی سالانه افزایش یافت. سایت هایی که در محتویات محتوای آنها ضعیف بودند در مقایسات رنج می بردند. "

انگی می گوید که او انتظار دارد که روند سایت های جالب گوگل را نشان دهد که بهترین تجارب عمیق را در سال 2019 ارائه می دهند.

"گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را در این زمینه در طول سال تنظیم کرده است، و من اعتقاد دارم که تنظیمات بیشتری برای آنها وجود دارد،" Enge اضافه کرد.

الکساندرا تچالوا، مشاور مشاوره بازاریابی دیجیتال، گفت: به این معنی که اگر هنوز مطالب خود را فقط برای حفظ وبلاگ خود زنده نگه دارید، دیگر به اندازه کافی خوب نخواهید بود.

Tachalova گفت: "مسئله این محتوا این است که به اندازه کافی برای به دست آوردن لینک ها مناسب نیست، بنابراین شانس کمی وجود دارد که آن را در گوگل رتبه بندی کند. "دو بار در مورد انتشار چنین پست هایی فکر می کنید، زیرا آنها پول پرداخت نمی کنند. بهتر است یک پست انجام دهید که به درستی هر ماه چند بار توزیع می شود تا چند ماه در ماه انجام شود که تنها چند بار بازدید می شود. "

Matt Siltala، رئيس رسانه Avalaunch، گفت: آنچه شما باید انجام دهید این است ایجاد محتوا که حل یک مشکل - محتوا که حرکت می کند، انگیزه، و متصل با مردم است.

سیلاتالا گفت: "اگر شما می توانید به یک سوال پاسخ دهید، یک سرب، فروش، کمک به SEO (ساخت لینک)، مدیریت شهرت، اثبات اجتماعی یا اهداف ساخت جامعه با یک قطعه از محتوای، و سپس شما برنده شوید!" "تحقیق شما، راه حل مشکل مردم است و چیزهایی را که برای افراد در نظر گرفته شده است به جای" تلاش برای "جستجوگر" از آن استفاده کنید و همیشه در تلاش هایتان بهتر عمل کنید. "

شلی والش، مدیر شرکت شل شاک، انتظار دارد که میزان افزایش کیفیت محتوا در سال 2019 را ببیند.

"استراتژی محتوا در جستجوگرها نه فقط درباره پاسخ دادن به پرس و جو و گرفتن کاربران به صفحه است. والس گفت: همچنین باید زبان را برای تعامل با کاربر و هدایت کاربر به عمل بعدی استفاده کنیم. "صفحات بسیار کمتری وجود دارد که این کار را انجام می دهند. استفاده بیشتر از نقشه های محتوا و نقشه های تجربه کمک می کند. "

5. افزایش تخصص، اقتدار، اعتماد

ایجاد و رشد تخصص، اقتدار و اعتماد به نفس - که به عنوان E-A-T شناخته می شود در دستورالعمل های رتبه بندی جستجو در گوگل - یکی دیگر از روند کلیدی در سال 2019 خواهد بود.

دیکسون جونز، بنیانگذار DHJ Ventures، گفت: "گرچه دستورالعمل های E-A-T برای موتورهای جستجوگر گوگل نوشته شده است، نه به جای الگوریتم گوگل، ما به ما کمک می کند تا درک کنند که جایی که گوگل در کوتاه مدت قرار دارد." "من فکر می کنم این به SEOs کمک خواهد کرد که درک کنند که" کیفیت "همراه با زمینه است. شما نمیتوانید به راحتی مطالب معتبر را رتبه بندی کنید، مگر اینکه قبلا در یک موضوع خاص عضو هستید. "

گرانت سیمونز، معاون بازاریابی جستجو در Homes.com، گفت: شما باید به توزیع و ارتقاء محتوا از نقطه نظر شهرت نگاه کنید.

سیمونز گفت: "استخدام کارشناسان به نویسنده، استفاده از داده ها از اشخاص شناخته شده و اطمینان از اعتبار و اعتبار به هر دو، با وابستگی مناسب به نام تجاری ترویج داده شده است. "چگونه می توانید بیشتر از کارمندان خود را به وبلاگ، نوشتن و صحبت ببرید؟ چگونه شما (افراد نام تجاری) می توانید برای خبرنگاران در اطراف تخصص اصلی موضوع خود باشید؟ از آنجایی که این سطح تخصص، چیزی است که گوگل در جستجوی نتایج قدرت خود است. "

مثل گوگل، بینگ همچنین می خواهد E-A-T را پاداش دهد.

Frédéric Dubut، مدیر ارشد مایکروسافت Search & AI، گفت: "هدف اصلی تیم رتبه بندی ما این است که الگوریتمی را ایجاد کنیم که اسناد را به همان ترتیبی که افراد به دنبال دستورالعمل هستند رتبه بندی کنند." "شما تنها می توانید این کار را در مقیاس وب انجام دهید و الگوریتم رتبه بندی خود را تا آنجا که ممکن است تعریف کنید. به نظر می رسد که یادگیری ماشین های مدرن در تعمیم بسیار خوبی است، بنابراین شما می توانید الگوریتم ارزیابی اصلی خود را برای نزدیک شدن به دیدگاه محصول Ideal Search Intelligent که ما در داخل نگه داشته و ما سعی در ضبط در دستورالعمل های خود را نزدیک است. "

6. سرمایه گذاری در SEO فنی

وب سایت ها هر ساله در پیچیدگی ها رشد می کنند و تکنولوژی SEO را یک منطقه بزرگ سرمایه گذاری در سال 2019 و فراتر از آن می گذرانند.

برخی از زمینه های اصلی تمرکز بر روی بخش فنی جستجوگرها عبارتند از:

سرعت: سایتها در نهایت شروع به سادهتر شدن و سریعتر شدن خواهند کرد، زیرا جستجوگرها کشف میکنند که گوگل سایتهایی را که بیش از یک بار تصور میشد برای سرعت اولین رنگ معنی دار است، گفت: بنیانگذار Coywolf Marketing و تحلیلگر ارشد SEO در CBS Interactive.
جاوا اسکریپت: "یک سال جدید بدان معنی است که حتی بیشتر از وب سایت هایی که شما روبرو می شوند، به شدت تحت جاوا (احتمالا یکی از چارچوب های بزرگ مانند React، Vue.js و Angular) خواهد بود. این بدان معنی است که زمان به دست آوردن حداقل یک جاوا اسکریپت و نحوه عملکرد بهتر موتورهای جستجو با وبسایتهای مبتنی بر جاوا اسکریپت "، گفت: پل شاپیرو، مدیر استراتژی و نوآوری Catalyst.
برنامه های پیشرفته وب (PWAs): "برای سال 2019، باید در مورد اینکه چگونه وب سایت شما در آینده به عنوان یک PWA زندگی می کند، باید فکر کنید. چگونه می توان PWA خود را تبدیل به یک تجربه قابل نگهداری که کاربران شما می خواهند بر روی صفحه نمایش خود قرار دهند؟ "Tandler گفت.

7. برنده شدن با بهینه سازی صفحه

تونی رایت، مدیر عامل شرکت و مؤسس WrightIMC، گفت: بهینه سازی در سال 2019 مهم خواهد بود.

رایت گفت: "ما هنوز شاهد نتایج باور نکردنی از هیچ چیزی بیش از تاکتیک های صفحه ای در صفحه ای برای بسیاری از شرکت هایی هستیم که در خانه هستند." "لینک ها هنوز هم بسیار مهم هستند، اما بزرگترین انفجار برای بسیاری از وب سایت های جستجوگرها شرکت در حال انجام بهینه سازی در صفحه است. از آنجایی که SEO بر روی صفحه یک تاکتیک تنظیم و آن را فراموش نمی کند. "

الکسیس سندرز، مدیر فنی مدیریت در Merkle، همچنین برخی از بهینه سازی های کلیدی وب را به اشتراک گذاشت:

محتوا که به سوالات کاربر رایج پاسخ می دهد
اطمینان از جستجوی سایت داخلی، ارائه نتایج مربوطه است.
کوتاه شدن روند تبدیل
اطمینان حاصل کنید که مشتریان تکرار می توانند به سادگی کالاهای مورد نظر را بازپرداخت کنند.
پشتیبانی مشتری به سوالات مرتبط با کسب و کار پاسخ می دهد.
در نظر گرفتن استفاده از chatbots برای کاهش بار برای سوالات اساسی، سوالات معمول و وظایف رویه ای استفاده کنید.
کاربران به راحتی قادر به حرکت به مکان های فیزیکی هستند.
فراهم کردن کاربران با مرحله خود در قیف تحقق (فکر می کنم: روشن، فرم های پردازش بصری).

8. آماده برای جستجوی صوتی باشید
دهه گذشته، "سال موبایل" تبدیل به نوعی شوخی بود. هر سال، کارشناسان پیش بینی کرد که این، در نهایت، سال موبایل خواهد بود. سال بعد تا زمانیکه آگهی های تبلیغاتی در نهایت با واقعیت در 2015 هماهنگ شد.

خوب، این سال سال جستجوی صوتی است؟ یک بار دیگر، نه کاملا.

همانطور که رایت آن را بیان کرد:

رایت گفت: "به نظر من،" آب نه ارزش فشردن "است، اما برای اکثر شرکت ها زمانی که به نظر می رسد که در نمادهای صوتی نمایش داده می شود. "با این حال، من فکر می کنم شرکت های بیشتری در سال آینده به یک استراتژی بهینه سازی صدا نگاه خواهند کرد. همانطور که در سال گذشته گفتم، جستجوی صوتی در حال آمدن است، هنوز هم هنوز کاملا وجود ندارد. "

اگرچه جستجوی صوتی در سال 2018 توجه زیادی را به خود جلب کرده است، الیدا سولیس، مشاور بین المللی جستجوگرها و بنیانگذار Orainti، گفت جستجوی صوتی فقط یک تکه از یک حرکت بزرگتر است، از "نتایج" خاص به "پاسخ ها" به عنوان بخشی از یک جستجوی طولانی تر مکالمه سفر."

سلیس گفت: "این تنها در سال 2019 اهمیت بیشتری به خود خواهد گرفت و تغییر در حال حاضر آغاز شده است." "در حالی که" صدای "ممکن است ساده تر از درخواست پاسخ در برخی از سناریوها باشد، قطعا فرمت ایده آل برای تحقق هدف در پاسخ های پیچیده تر (مثلا هنگام مقایسه خدمات یا محصولات) نیست."

مایکل Bonfils، مدیر عامل SEM اینترنشنال، گفت که جستجوی صوتی یک مبادله بازی برای وب سایت های چند ملیتی و چند زبانه است.

"امیدوارم، بازاریابان در سال 2019 متوجه شوند که استفاده صحیح از پاسخ صوتی توسط مترجمان (دستگاه یا انسان) انجام نمی شود. Bonfils گفت: استفاده از صدا، و می تواند بسیار متفاوت از کشور به کشور، منطقه به منطقه، گویش به گویش، طبقه اجتماعی به طبقه اجتماعی، و غیره است.


9. سازمان دیده بان ماشین یادگیری

دیو دیویس، مدیر عامل شرکت بازاریابی اینترنتی Beanstalk، گفت که آموزش دستگاه در سال 2019 منجر به انفجار خواهد شد.

"در حالیکه ما یادگیری ماشین را در جستجوی با RankBrain، گروه بندی گوگل اخبار و غیره دیده ایم، ما واقعا قدرت واقعی آن را نداشته ایم. این سال که تغییر می کند، دیویس گفت. "ما می توانیم کار آمادگی را با برخی از تغییرات طرح انجام دهیم که موتورها از آنها سوءاستفاده می کنند و رانندگی آنها برای پاسخ گویی به جای سوالات است. این ریشه تاثیر آموزش ماشین در جستجوی است. "

Jenn Mathews از Jenn Mathews Consulting گفت: اما یادگیری ماشین تنها چیزی نیست که در Google و موتورهای جستجو تماشا کند.

ماتئوس گفت: "شرکت ها نیاز به اتخاذ دستگاهی برای ایجاد محتوای منحصر به فرد برای جستجوگرها، با استفاده از مجموعه ای از داده ها براساس متغیرهای خاص، اتخاذ می کنند." "یادگیری ماشین، همراه با نیاز به تجزیه و تحلیل و گزارش، به عنوان آزمایش استراتژی های جدید و پیاده سازی ضروری است برای درک موفقیت و شکست."

10. بهینه سازی برای Snippets ویژه و دیگر ویژگی های گوگل SERP

علاوه بر بهینه سازی برای وب سایت خود، شما همچنین باید برای تجربه جستجوی Google در سال 2019 بهینه سازی کنید.

یان لوری، مدیر عامل و موسس Portent، گفت: "جعبه های پاسخ، دستور العمل ها، نمودار دانش، چرخ فلک ها و کسی که می داند چه چیز دیگری باعث نگرانی بیشتر از ترافیک ارگانیک خواهد شد." "این باعث می شود که جستجوگرها اهمیت بیشتری پیدا کنند، زیرا قرار گرفتن در معرض همان اندازه در میزان نمایش در SERPs است که در مورد کلیک ها است."

به این معناست که بهینه سازی برای قطعه های برجسته (a.k.a.، موقعیت صفر) و دیگر ویژگی های جستجوی گوگل در سال 2019 روند مهم و مهم تر از همیشه خواهد بود.

جیم بدر، مدیر ارشد جستجوگرها در مقیاس عمودی، گفت: "ما توانستیم بسیاری از جعبه های پاسخ برای وب سایت های خود و وب سایت های مشتریان خود را به دست آوریم." "هر بار که این اتفاق می افتد، منجر به افزایش قابل توجه در ترافیک آلی می شود."
دسته بندی: بازاریابی » آموزش سئو

تعداد مشاهده: 8493 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: zip

تعداد صفحات: 1

حجم فایل:0 کیلوبایت

 قیمت: 2,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل