تحقیق ارزشيابي كاركنان
دسته بندي :
دانش آموزی و دانشجویی »
دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 29 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
1
ارزشيابي كاركنان
ارزشيابي فعاليتي است مستمر كه عملكرد كاركنان را طي دوره ارزشيابي مورد بررسي قرار مي دهد وهدف از آن آگاهي از كيفيت و ميزان تلاش وكوشش كاركنان در انجام وظايف محوله و نيل به اهداف شغلي است تا حسب مورد تدابيري جهت تقويت عملكرد قوي و اقداماتي براي اصلاح و بهبود عملكرد وضعيت به عمل آيد.
معيارهاي ارزشيابي
1-عملكرد 2- توسعه 3- پيشنهاد ها 4- كارآفريني 5- رفتار 6- تشويقات 7- امتيازات ويژه 8- امتيازات منفي
فرآيند اجراي ارزشيابي
1-گفتگو يا مصاحبه آغاز دوره 2- بررسي طول دوره 3- سنجش 4- گفتگو و مصاحبه پايان دوره
كاربرد نتايج ارزشيابي
1- آموزش 2- طرح ارتفاء شغلي 3- همترازي باهيات علمي دانشگاه ها 4- طرح ارزشيابي تحقيقي و تخصصي
3
5- استفاده از نتيجه ارزشيابي در تغيير شغل 6- ارتفاء گروه 7- ضريب افزايش سنواتي 8- فوق العاده برجستگي
9- تشخيص خدمت برجسته
جدول اعطاي گروه تشويقي
آمار كاركنان واحد سازماني (نفر)
تعداد افراد برخوردار از تشويقي
تذكر : در صورت مساوري بودن امتيازات در مورد فوق العاده شغل نظر مدير واحد (ارزشيابي كننده ) ودر مورد ارتقاء گروه نظرتاييد كننده نهايي جهت انتخاب برتر ملاك عمل خواهد بود.
40-15
يك نفر
80-41
دو نفر
120-81
سه نفر
160-121
چهار نفر
3
200-161
پنج نفر
نمونه فرم های ارزشیابی کارکنان ( کادر اداری - معلمان )
رسيدگي به شكايات ارزشيابي
ارزشيابي شوندگان كه نسبت به نتيجه ارزشيابي سالانه خود اعتراض داشته باشند مي توانند حداكثر ظرف مدت يك ماه از رويت فرم ارزشيابي با ارائه دلايل توجيهي به كميته هاي رسيدگي به شكايات ارزشيابي كه در ادارات ،
5
سازمان ها و وزارتخانه تشكيل خواهد شد شكايت نمايند .
امور اداري واستخدام
استخدام
الف) شرايط
1- تابعيت جمهوري اسلامي ايران ،متدين به يكي از اديان رسمي كشور واعتقاد به مباني جمهوري اسلامي ايران
2- انجام خدمت وظيفه با معافيت قانوني ( براي آقايان )
3- نداشتن تعهد خاص خدمتي به وزارتخانه ها ،سازمان ها ،ارگانها و نهادها يا اشتغال رسمي ،پيماني در سازمان ها نهادها ،موسسات و شركت هاي وابسته به دولت
4- داوطلبان نبايد از جمله افرادي باشند كه به موجب آراي قضايي و مراجع ذيصلاح از خدمات دولتي منع شده يا مستخدم دولت بوده و باز خريد خدمت شده باشند .
5- دارا بودن سلامت تن و روان براي شغل معلمي و برخورداري از توانايي لازم براي انجام فعايت هاي آموزش و پرورش براساس ضوابط و مقررات مربوط و