تحقیق ترجمه مقالات نقشه‌برداریاز ص 411 تا ص 425 زبان فنی عمران 21 ص

دسته بندي : دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 25 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ترجمه مقالات نقشه‏‌‏برداری
‏از ص 411 تا ص 425
‏درس زبان فنی (عمران)
‏موارد گوناگون مربوط به منحنی‏‌‏های عمودیهای عمودی
‏ارتفاع نقا‏ط میانی در منحنی (بر روی منحنی)
‏اغلب اوقات محاسبه ارتفاع نقاط روی منحنی‏‌‏های عمودی در فواصل نزدیک‏‌‏تر نسبت به محل‏‌‏های کامل ضروری به نظر می‏‌‏رسد. مثلا در نقطه ‏ یا ‏ یا مقادیری که در برخی نقاط میانی خاص وجود دارد. در این گونه موارد روش توازن تانژانت مانند همین روش در محل‏‌‏های کامل عمل می‏‌‏کند ولی اعداد کاملا هم درست نیستند به عنوان نمونه ارتفاع محل (موقعیت) 2/75+63 در منحنی مثال 1-23 برابر است با:
‏بالاترین یا پایین‏‌‏ترین روی منحنی
‏زمانی که دو خط شیب‏‌‏دار در یک منحنی عمودی نشانه‏‌‏های جبری مخالف داشته باشد، بین P.V.C‏ و P.V.T‏ ، هم نقطه پایینی و هم بالایی وجود دارد. این نقطه بر روی محل کامل منطبق نمی‏‌‏شود و موقعیت آن، معمولا از اهمیت زیادی برخوردار است. در منحنی عمودی خاصی تغییر کلی در شیب (A)‏ بین تانژانت‏‌‏ها از روی تمایز زیر، مشخص می
‏‌‏شود که در آن ‏ و ‏ به ترتیب ترازها (شیب‏‌‏های) درصدی تانژانت‏‌‏های عقبلی و جلویی هستند.
‏میزان تغییر شیب ‏ با استفاده از تساوی زیر به دست می‏‌‏آید که در آن L‏ طول منحنی در موقعیت‏‌‏هاست:
‏در این بحث، فرض بر این است که منحنی دارای شیب نخستین ‏ ، به صورت وسیله‏‌‏ای ‏بر روی منحنی حرکت می‏‌‏کند همزمان با حرکت این وسیله در طول منحنی این وسیله به طور عمودی می‏‌‏چرخد تا این که در نهایت در انتهای نقطه در ‏ شیب‏‌‏دار می‏‌‏شود. طی چرخش این وسیله سرانجام هم‏‌‏تراز می‏‌‏شود و اگر در میزان ‏ درصدی در هر موقعیت (محل) چرخش کند، تعداد محل‏‌‏های نقطه همتراز (که نقطه بالایی یا پایینی است) به این ترتیب محاسبه می‏‌‏شود:
‏در منحنی مثال 1-23 محل و ارتفاع نقطه بالایی این گونه بدست می‏‌‏آید:
‏ ارتفاع در محل
‏فاصله دید و طول منحنی
‏همانگونه که قبلا گفته شد منحنی‏‌‏های عمودی باید به‏‌‏گونه‏‌‏ای ساخته شوند که برای رانندگان حداقل فاصله دید را برای ماشین‏‌‏ها یا سایر اشیاء در جاده فراهم کند. راننده باید بتواند شیء را در ارتفاع مشخص که از فاصله تخمین زده شده کمتر نباشد ببیند تا به این ترتیب او قادر باشد با تنظیم فاصله لازم برای توقف ماشین پا روی ترمز بگذارد. جزئیات AASHTO‏ در توصیف حداقل طول لازم برای منحنی‏‌‏های عمودی در رأس و در پایین‏‌‏ترین نقطه و حداقل فواصل دید وارد جزئیات بیشتری می‏‌‏شود. طول منحنی‏‌‏های عمودی، عموماً به حداقل فواصل دید اندازه‏‌‏گیری شده از یک ارتفاع دید ‏ که بالای جاده قرار دارد و با نگاه به یک شیء با ارتفاع 6 اینچی در جاده اندازه‏‌‏گیری می‏‌‏شود نسبت داده می‏‌‏گردد.
‏حداقل چهار معیار مختلف در ایجاد طول‏‌‏های موجود در منحنی‏‌‏های عمودی پایینی موثر است که عبارتند از:
‏1- فاصله دید چراغ جلویی
‏2- رفاه راننده
‏3- کنترل آب
‏4- ظاهر عمومی طول‏‌‏های انتخابی برای منحنی‏‌‏های عمودی در رأس بر اساس امنیت رفاه و ظاهر و سایر موارد خاص دیگر.
‏4-23
‏منحنی‏‌‏های عمودی با تانژانت نابرابر
‏تقریبا تمام منحنی‏‌‏های عمودی تانژانت‏‌‏هایی با طول برابر دارند. تمامی مواردی که تا کنون در این بخش به آنها اشاره شد به این طبقه تعلق دارند. گاهی اوقات استفاده از منحنی‏‌‏های با تانژانت نابرابر جهت مناسب کردن انها در موقعیت‏‌‏های غیرمعمول نقشه‏‌‏برداری مطلوب است یک منحنی تانژانت نابرابر شامل دو منحنی عمودی با تانژانت برابر است که در هر یک مقدار متفاوت ‏ (میزان تغییر شیب) را دارست پایان نخستین منحنی ‏(P.V.T‏ آن)‏ به آغاز دومین منحنی منطبق است ‏(P.V.C‏ آن)‏ این نقطه، نقطه انحناء عمودی مرکب یا C.V.C‏ می‏‌‏باشد که در شکل 5-23 نشان داده شده است.
C.V.C‏ با رسم یک خط مستقیم از نقطه میانی تانژانت پُشتی به نقطه میانی تانژانت جلویی مشخص می‏‌‏گردد.

 
دسته بندی: دانش آموزی و دانشجویی » دانلود تحقیق

تعداد مشاهده: 4322 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:83 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل