دانلود مقاله در مورد كار آموزي مهرداد

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 72 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏3
‏5
‏بسمه تعالي
‏دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع شوشتر

‏گزارش ‏كارآموزي
‏رشته :مهندسي الكترونيك
‏موضوع : ‏كار آموزي مخابرات
‏مقـدمـه و تشكر
‏چشم‏‌‏انداز در بخش مخابرات
‏يكي از بحث‏‌‏هاي مهم بخش‏‌‏هاي اقتصادي هر كشور بحث چگونگي ورود به بازارهاي جهاني و فعاليت ‏فرا مرز‏ي‏ است. در بخش مخابرات با توجه به گسترده شدن سطح ارائه خدمات، بهره‏‌‏برداران جهاني در كنار سازمان‏‌‏هاي بين‏‌‏المللي و منطقه‏‌‏اي فعال خواهند شد و به ارائه خدمات جديدي خواهند پرداخت. بهره‏‌‏برداران فعال در كشور براي حضور موفق در عرصه داخلي و بين‏‌‏المللي بايد براساس برنامه مدون با طراحي چشم‏‌‏اندازي جامع، اهدافي متناسب با ‏ماموريت‏ بخش و راهبردها و سياست‏‌‏هاي مناسب عمل كنند.
‏چشم‏‌‏انداز‏ ‏در واقع تصويري است كه سازمان يا شركت مي‏‌‏خواهد در زمان مشخصي در آينده به آن دست يابد. چشم‏‌‏انداز در حقيقت منعكس كننده آرزوهاي آتي آن شركت در شرايط فعلي است لذا بايد به آساني قابل درك و فهم باشد. يك چشم
‏5
‏‌‏انداز‏  ‏ بيان مي‏‌‏كند كه شركت در ميان‏‌‏مدت و بلندمدت چه موقعيتي را براي خود از ابعاد سياسي، اقتصادي و اجتماعي در جامعه مناسب مي‏‌‏داند.
‏شرايط مطلوب طرح چشم‏‌‏انداز از اهميت زيادي برخوردار است. در ادامه به طور نمونه چشم‏‌‏انداز دو شركت مخابراتي با اهداف و راهبرد‏‌‏هاي آنها بيان مي‏‌‏شود.‏   ‏
‏يك شركت مخابراتي چشم‏‌‏انداز خود را "اطمينان از ‏استاندارد ساز‏ي‏ هماهنگ، مؤثر، قابل اجرا و كارآمد خدمات مخابراتي دولتي" تعريف كرد لذا براي دستيابي به اين چشم‏‌‏انداز يكي از اهداف خود را ترويج توسعه و تنوع فناوري ارتباطات انتخاب كرد و براي رسيدن به اين هدف ‏راهبرد‏‌‏ها‏ي‏ بالا بردن سطح آگاهي عمومي در مورد بخش‏‌‏هاي الكترونيكي دولتي، انجام بررسي‏‌‏هاي دوره‏‌‏اي راجع به خدمات ارائه شده، تحريك سرمايه‏‌‏گذاري خصوصي به منظور كاهش هزينه‏‌‏هاي دستيابي مردم و حفظ و ادامه فناوري اطلاعات جامع و سامانه‏‌‌‏هاي مخابرات را اتخاذ نمود و براي هدف ديگر خود يعني استفاده از فناوري اطلاعات براي بيشتر شدن كارآيي دولت در مسئوليت‏‌‏ها و هزينه نمودن استراتژي‏‌‏هاي ارزيابي و عملكرد گسترش و افزايش خدمات مخابراتي را به عنوان راهبرد تعيين نمود.
‏يك شركت مخابراتي ديگر "رشد و گسترش در هر زمان" كه بنيان و اساسي است براي ‏افزاي‏ش‏ مشتركين، تجديد ساختار مقرراتي و تكامل تدريجي خدمات شبكه در زمان‏‌‏هاي مناسب را چشم‏‌‏ خود معرفي نمود و مأموريت شركت را فعاليت براساس رفع نيازهاي مكالماتي مردم و ارائه خدمات بهينه، پويا و در سطح جهاني براي جامعه قرار داد، با توجه به چشم
‏6
‏‌‏انداز و مأموريت شركت اهداف زير را طراحي كرد:
‏- نو‏‌‏سازي مديريت
‏- ارزيابي رضايت مشتركين
‏- كاهش درصد ‏بد حساب‏‌‏ه‏ا‏ (شامل بدهي‏‌‏هايي كه ادارات و سازمان‏‌‏هاي دولتي دارند)
‏- تفكر رقابت و مشتري مداري
‏- رهبري، مديريت، توسعه و تعيين خط‏‌‏مشي‏‌‏ها براي توسعه زيربناي شبكه مخابراتي
‏- معرفي خدمات پيشرفته درخواست شده توسط مشتركين عمده
‏- تشكيل گروهي ويژه براي خدمات پس از فروش
‏- افزايش ضريب نفوذ تلفن
‏- كاهش درصد مكالمات ناموفق
‏با توجه به اينكه داشتن چشم‏‌‏انداز و به تبع آن اهداف و راهبرد‏‌‏هاي مشخص، پايه و اساس برنامه را تشكيل مي‏‌‏دهد تمام كشورهايي كه داراي برنامه‏‌‏هاي ميان‏‌‏مدت و بلندمدت هستند ابتدا بايد چشم‏‌‏انداز خود را به صورت كلي و جزئي تعريف كرده ‏باشند د‏ر‏ ايران نيز طي يكي دو سال اخير توجه خاصي به اين مهم شده است و سعي شده براي تدوين برنامه چهارم توسعه ابتدا چشم‏‌‏انداز كشور و سپس چشم‏‌‏انداز بخش‏‌‏ها تدوين گردد.
‏در اينجا ‏از زحمات بي دريغ‏ جناب آقاي ‏مهندس ‏نمازي‏ تشكر ‏و قدردان‏ي‏ مينمايم‏.

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 4160 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 72

حجم فایل:173 کیلوبایت

 قیمت: 6,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل