دانلود مقاله ناتواني يادگيري 82 ص

دسته بندي : مقاله » مقالات فارسی مختلف
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 86 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏2
‏ ناتواني يادگيري
‏مقدمه:
‏چه بسيارند كودكاني كه تنها به دليل داشتن ضعف خاص در ديكته، حساب يا روخواني علي‏‌‏رغم داشتن هوش عادي، توانايي جسمي خوب و رواني سالم به دليل شكستهاي پي درپي تحصيلي براي هميشه با دنياي كتاب، مشق و مدرسه خداحافظي كرده‏‌‏اند. چه بسيارند استعدادهايي كه بدين سان نشكفته پرپر گشته و مي‏‌‏شوند و چه بسيارند زيانهايي كه جامعة ما از اين راه متحمل مي‏‌‏گردد.
‏ناتوانيهاي يادگيري مقولة خاص ديگري است كه درحيطة كودكان استثنايي قرار دارد و درصد چشمگيري از كودكان را در بر مي‏‌‏گيرد. ناتوانيهاي يادگيري، نارساييهاي يادگيري خاصي است كه در صورت عدم شناسايي آن معمولاً تحقيرها، توهينها، مقايسه‏‌‏هاي نابجاي خردكننده وشكستهاي تحصيلي پي در پي را به بار مي‏‌‏آورد. ميليونها كودك در سراسر جهان به اختلالات يادگيري مبتلا هستند. آنان علي‏‌‏رغم رشد جسمي،‏‌‏ذهني، زباني، اجتماعي، اخلاقي و عاطفي طبيعي هنگامي كه به سنين مدرسه مي‏‌‏رسند با مشكلاتي ويژه روبرو مي‏‌‏گردند كه عرصه را بر آنها تنگ مي‏‌‏كند. اشكال بزرگ اين اختلال آن است كه بر خلاف نابينايي ، ناشنوايي، سرآمدي، ناسازگاري و معلوليتهاي جسمي كه تشخيص آن در سنين پيش‏‌‏دبستاني به آساني امكانپذير است،‏‌‏براحتي نمي‏‌‏توان آن را در سنين پيش‏‌‏دبستاني تشخيص داد. كودك مبتلا به اختلال يادگيري خود نيز از اين كه نمي
‏2
‏ ناتواني يادگيري
‏‌‏تواند در انجام تكاليف تحصيلي همانند ديگر همسالانش موفق باشد،‏‌‏رنج مي‏‌‏برد. او نيز همانند ديگر كودكان تصويري توانا و مثبت از خود ساخته است كه به دليل اين اختلال و رويارويي پي در پي با ناكاميهاي اصلي، فرعي تحصيلي اين تصوير خدشه‏‌‏دار مي‏‌‏شود واحساس حقارت دروني جايگزين آن مي‏‌‏گردد‏1‏ مرتضي حاج بابايي و ياور دهقاني هشتجين ، آشنايي با ويژگيها و مسايل كودكان استثنايي ، تهران، نشر ايران، 1372، ص 114
‏.
‏مسئله ناتوانيهاي خاص يادگيري اخيراً به طور چشمگيري توسعه پيدا كرده و توجه متخصصان و دست اندركاران مسائل آموزش كودكان را بيش از پيش به خود جلب نموده است، دركنار كودكان ناشنوا، نابينا و عقب‏‌‏مانده ذهني كودكاني هستند كه بدون اينكه ناشنوا باشند كلمات را درك نمي‏‌‏كنند و بعضي ديگر با اينكه نابينا نيستند اما آنچه را كه مي‏‌‏بينند درك نمي‏‌‏كنند. و گروهي ديگر از كودكان عليرغم آنكه از نظر ذهني عقب مانده نبوده و همانند ساير همسالان خود هستند با روشهاي معمول آموزشي قادر به يادگيري مفاهيم نمي‏‌‏باشند. معلمان مدارس استثنايي بسيار با اين كودكان برخورد داشته‏‌‏اند. كه به علت ناتوانيهاي خاص در يادگيري خواندن، صحبت‏‌‏كردن ، هجي‏‌‏كردن، نوشتن وحساب كردن و... در اين مدارس آموزش مي

 
دسته بندی: مقاله » مقالات فارسی مختلف

تعداد مشاهده: 3436 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 86

حجم فایل:52 کیلوبایت

 قیمت: 14,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل