مقاله در مورد کنترل کیفیت 68 ص

دسته بندي : انسانی » مدیریت
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 65 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

‏1
‏فصل اول : تاریخچه
‏فصل دوم : مفاهیم
‏فصل سوم: ابزارهای کنترل کیفیت آماری
‏مقدمه
‏نگرش کیفیت دارای تاریخی به در ازای عمر انسان در روی زمین است. در مفهوم خیلی ساده و ابتدایی آن انسانهای نخستین غذاها ومیوه های سالم را از ناسالم جدا می کردند و از مصرف غذاها ی‏ا میوه های ناسالم پرهیز می نمودند. به مفهومی دیگر هر فرد مدیر ومسئول کیفیت محصول انتخاب شده بود.
‏بعدها که انسان در روستا سکونت می کند قسمتی از وظیفه رویکرد کیفیت بر عهده فروشندگا‏ن‏ ‏محلی و دوره گردها قرار می گیرد. که کالاها یا محصولات سالم را به دست مصرف کن‏ندگان برسانند.
‏با گ‏س‏ترش وشکل گیری کارگاههای ابتدایی و دستی در روستاها انتظار تکرار پذیری به کارهای صنعتگران محلی شکل می گیرد و با گسترش تجارت به فراتر از مرزهای روستا، مسئله با‏ز‏رسی وکنترل صادرات شکل می گیرد. با پیدایش انقلاب صنعتی و فراگیر شدن صنعت استاند‏ارد سازی کالاهای تولیدی ومنطبق بودن کالاها مطابق با انتظارات مشتری اهمیت بیشتری می یابد. اما برای دستیابی به این مفهوم بیشتر بر بازرسی محصولات تولیدی در پایان خط تولید تاکید می شد چیزی که امروزه بعنوان بازرسی شناخته میشود نه فرآیند کیفیت.
‏در سال 1924 ‏وال‏تر ‏شوارت ‏ -w:A.shewart
‏ از موسسه تلفن بل ‏ -Bell
‏یک نمودار آماری به منظور بهبود ویژگیهای محصول ارائه داد. بعداً در همان ده‏ۀ‏ داج و دو مینگ‏ -H.F.Dodge8H.GRoming
‏ که هر دو باز از موسسه بل بودند مفهوم نمونه گیریهای بازرسی 100 درصد را ارائه نمودند. در سال 1946 انجمن کنترل کیفیت در آمریکا شکل گرفت، این‏ سازمان از طریق مقاله ها کنفرانس ها وکلاسهای آموزشی مفهوم کنترل کیفیت را برای همه محصولات و خدمات توسعه وبهبود داد. درسال 1950 ادوارد ‏ر‏مینگ ‏ -w.Edwards deming
‏ ‏که مفهوم کنترل کیفیت آماری را از شوارت اقتباس کرده بوده مجموعه ای از سمینارها در مصنوعات روشهای آماری ومسئولیت کیف‏یت به مهندسین و مدیران ژاپنی ارائه نمود.
‏در سال 1954 ژوزف جوران ‏ -Josepn M Juran
‏ اولین سفرش را به ژاپن انجام داد و بر مسئولیت مدیریت به منظور دستیابی به کیفیت تاکید کرد.
‏2
‏درسال 1960 اولیه حلقه های کنترل کیفیت به منظور دستیابی به اهداف بهبود کیفیت شکل گرفت. در همین سالها ‏تکنیکهای آماری ساده بوسیله کارگران ژاپنی به کار گرفته شد. در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 مدیران آمریکایی سفرهای متعددی به ژاپن به منظور یادگیری معجزه ژاپنی ها در خصوص کیفیت انجام دادند هرچند بعلت آنکه آمریکاییها قبلاً نوشته های دمینگ وجوران را در خود آ‏مریکا خوانده بودند ‏این سفرها غیر ضروری و به نظر می‏رسید. با این وجود رنسانس کیفیت در محصولات و خدمات آمریکایی شروع به ظهور نمود و در اواسط دهه 1980 مفهوم مدیریت کیفیت جامع منتشر شد.
‏در اواخر دهه 1980 صنایع اتومبیل شروع به کارگیری به SPC‏ ‏ ‏ -sps=statistical process control
‏نمودند و بدنبال آ‏ن سایر صنایع شروع به بکارگیری آن نمودند.
‏ج‏ینی‏چی تاگوچی‏ Benichi tagvchi
‏ مفهوم طراحی انعطاف پذیر را معرفی نمود وموجب ظهور مفهوم طراحی آزمایشات بعنوان یک ابزار با ارزش در بهبود کیفیت گردید. در دهه 1990 سازمان بین المللی استاندارد (ایزو 9000) بعنوان یک مدل گسترده جهانی برای‏ یک سیستم کیفیت معرفی گردید. و بعداً صنایع اتومبیل سازی این مفهوم را با تأکید بر رضایتمندی مشتریان توسعه وبهبود دادند. به دنبال آن ایزو 14000 بعنوان یک مدل جهانی برای سیستمهای مدیریت زیست محیطی معرفی گردید.
‏جوران
‏1954
TQM
‏فیگنبام
‏1951
TQC
‏ایشیک‏ا‏وا
‏195‏0
QE
‏شوارات
‏1924
SQC
‏1456
‏تست مرغوبیت در زمان هنری مشتم
‏1‏1‏00
‏بازرسی توسط ناظر و سرکارگر
‏بابلیها
‏1000م
‏توزیع و اندازه گیری کالا
‏3000 ق م
‏ ‏شکل 1-1- تاریخچه کیفیت در جهان
‏منبع : مدیریت کیفیت فرآیند تألیف محمود حاجی شریف

 
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3530 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 65

حجم فایل:672 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل