نظريه استراتژیک وتجزيه محيطي 2 doc

دسته بندي : انسانی » مدیریت
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..DOC) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 28 صفحه

 قسمتی از متن word (..DOC) : 
 

1
‏نظريه ‏استراتژیک‏ وتجزيه محيطي
‏1- تجزيه محيط شغلي . ‏ ‏ 2- رقابت وساختار ومقررات صنعت.
‏3-‏موقعیت استراتژیک ‏ وارزش ‏افزوده‏. ‏4-‏تحلیل‏ SWOT‏ (قدرت- ضعف ‏–‏ فرصت و تهديد).
‏5- پيش بيني‏ وضع ‏ محيط. 6- طر‏ا‏ح‏ی‏ سناريو
‏اطلاعات ‏موقعیت استراتژیک ‏ به ماكمك مي كند كه‏ هماهنگی ‏ بين سازمان و‏محيط بيروني آن ‏رادرک کنیم ‏.
‏وضعیت اولیه ‏ صنعت داروسازي اروپايي نشان مي دهد كه ‏چطور ساختارهاي شركت به وسيله نيروهاي محيطي خارجي تحت تأثيرقرارمي گيرند. ‏موقعیت ها‏ وتوانايي سازمان را براي ايجاد واضافه كردن ارزش گزارش مي كنند درنتيجه ارزش ‏افزوده‏ درارتباط با تجزيه‏ وتحلیل های ‏ SWOT‏(قدرت ‏–‏ضعف-فرصت ‏–‏تهدید)‏ شرح داده‏ ‏ مي شود. این فصل با ارزيابي‏ ماهیت ‏ ازمحيط شغلي شروع ‏ ‏مي شود ودر ادامه به ‏تأثیر‏ مقررات‏ براستراتژی های شرکت وصنعت توجه دارد .‏. علاوه براين همانطور كه دربحث ‏تطابق‏ E-V-R‏ ديده شد‏موقعیت ها‏ بايد تغيير كند. گاهي تغيير پيوسته وافزايشي است وگاهي اوقات برجسته تر يا من‏قطع ‏ تر است.‏ برای فهمیدن ودرک تغییر دوم ذکرشده فصل بعدی بابحثی پیرامون ساخت سناریو وبرنامه ریزی ‏ شروع مي شود.
2
‏تجزيه ‏ وتحلیل ‏محيط شغلي
‏مديريت دريك دنيا‏ی بسیار‏ آشفت‏ه‏ :‏ موضوع ‏سهامداران ‏به عنوان ‏چندین نیرو ‏ازنيروهاي محيطي ‏درنظر گرفته می شود که سازمانی راتحت تأثیرقرارمی دهد که آشکارا درشرکت دارای نفع وسودی باشند ‏. بطور ساده ‏سهامداران ‏بايد ازلحاظ‏ قدرت ‏ وسودشان طبقه بندي شوند همانطور كه درشكل 1-7 نشان داده شد به راحتي ‏می توان ‏ازيك شبكه چهار‏ضلعی ‏ براي این موضوع استفاده ‏کرد‏. اينها بايد با‏ آنهایی که قدرت دارند باید رضایتشان جلب شود مخصوصاً اگر که مایل به انجام فعالیت های سازمان باشند . آنهایی که قدرت نسبتاً کمی دارند اماسودبیشتری دارند نیز باید موردتوجه قراربگیرند.‏ رقبا‏تأثیر ‏ زيادي ‏براستراتژی های عملکردی ورقابتی شرکت دارند وموضوع موردبحث فصل 8 می باشند ‏.
‏اگر ‏یک شرکتی درصدکنترل رشد , تغییر وتوسعه می باشد باید درجستجوی نیروهایی باشد ‏ كه فرصت هايي‏ را‏ براي رشد وتغيير ايجاد مي كنند و‏نیزتهدید ها رابرای پاسخگویی رابه تقاضا ها بوجود بیاورند .‏ مديران بايد ازنيروها وتغييرات محيطي مطلع باشند ومنابع سازمان را براي سود بردن ازفرصتها‏مقابله وبرخورد باتهدیدات ‏ اداره كنند. در‏عوض ‏ رهبر‏استراتژیک قطعیت انجام این مسأله رانشان دهد ونیزباید تناسب ارزشها وفرهنگ های سازمانی رابرای رسیدن به عوامل کلیدی موفقیت نشان دهد.‏ بطور كاملاً ساده محيط شوك به سازمان مي دهد وروشي ‏ازطریق آن منابع بکارگرفته می شوندکه توانایی کنترل این شوک هامشخصص می کنند.‏
‏این ‏مسأله به تطابق ‏ E-V-R‏ (محيط ‏–‏ ارزش ‏–‏ منبع)‏ مربوط می باشد‏.

 
دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 4018 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 28

حجم فایل:44 کیلوبایت

 قیمت: 16,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل