IT آموزش عمومي (دانلود رایگان)

دسته بندي : انسانی » علوم کامپیوتر
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 8 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏ رسانه‌ها و آموزش عمومي ‌فناوري اطلاعات
‏تکيه و تاکيد بر آموزش‌هاي عمومي‌و غير حضوري در بحث توسعه آموزش فناوري اطلاعات، يکي از با اهميت‌ترين و تاثيرگذارترين انواع آموزش است.
‏چنين آموزش‌هايي که در واقع يکي از الزامات توسعه دانايي محور است اين فرصت را براي افراد جامعه -که به دلايل مختلف فرصت حضور در دوره‌هاي کلاسيک را ندارند- به وجود مي‌آورد تا از اطلاعات و تحولات روز در حوزه فناوري اطلاعات به صورت غير حضوري آگاهي يابند. از جمله بستر‌هاي مناسب آموزشي که مي‌تواند خارج از محيط کلاس و نظام آموزشي منجر به توسعه علوم فناوري اطلاعات شود، استفاده از انواع رسانه‌هاي مکتوب و الکترونيکي است که به کاربر امکان مي‌دهد به صورت نامحدود از نظر زماني و مکاني به استفاده از آن بپردازد. در ادامه به بررسي نقش و تاثيرات برخي از اين رسانه‌ها بر توسعه آموزش فناوري اطلاعات مي‌پردازيم.
‏کتاب
‏بازار کتاب‌هاي حوزه IT‏ در پنج سال گذشته بسيار مناسب و داغ بوده است. اين کتاب‌ها که قريب به اتفاق آنها‌ترجمه هستند بيش از هر گروهي بازار برنامه نويسان و گرافيست‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند و به آموزش انواع نرم افزارها و زبان‌هاي برنامه‌نويسي و طراحي گرافيکي پرداخته‌اند. اما نکته اينجاست که به علت عجله در فرآيند‌ترجمه، توليد و چاپ اين‌گونه کتاب‌ها، بيش‌تر آنها از کيفيت محتوايي خوبي به خصوص پس از‌ ترجمه برخوردار نيستند و نمي‌توانند چنان که بايد و شايد تاثير مثبتي در يادگيري داشته باشند چرا که شخص مترجم به هيچ وجه احاطه فني بر موضوع نداشته است و به طور کلي در اين شاخه نگاه بازاري به اين رسانه مفيد باعث تخريب و عدم دستيابي به کيفيت مطلوب مي‌شود.از سوي ديگر، در اين حوزه به دليل سطوح مختلف مفاهيم علمي، ‌عملا بازار و تقاضاي عمومي‌است که نوع و تيراژ کتاب‌ها را تعيين مي‌کند، به‌گونه اي که کتاب‌هايي ساده با موضوعات پيش پا افتاده همچون چگونگي کار با پيام رسان ياهو و يا سايت اورکات از فروش بسيار بالايي برخوردار مي‌شوند.
‏ رسانه‌ها و آموزش عمومي ‌فناوري اطلاعات
‏تکيه و تاکيد بر آموزش‌هاي عمومي‌و غير حضوري در بحث توسعه آموزش فناوري اطلاعات، يکي از با اهميت‌ترين و تاثيرگذارترين انواع آموزش است.
‏چنين آموزش‌هايي که در واقع يکي از الزامات توسعه دانايي محور است اين فرصت را براي افراد جامعه -که به دلايل مختلف فرصت حضور در دوره‌هاي کلاسيک را ندارند- به وجود مي‌آورد تا از اطلاعات و تحولات روز در حوزه فناوري اطلاعات به صورت غير حضوري آگاهي يابند. از جمله بستر‌هاي مناسب آموزشي که مي‌تواند خارج از محيط کلاس و نظام آموزشي منجر به توسعه علوم فناوري اطلاعات شود، استفاده از انواع رسانه‌هاي مکتوب و الکترونيکي است که به کاربر امکان مي‌دهد به صورت نامحدود از نظر زماني و مکاني به استفاده از آن بپردازد. در ادامه به بررسي نقش و تاثيرات برخي از اين رسانه‌ها بر توسعه آموزش فناوري اطلاعات مي‌پردازيم.
‏کتاب
‏بازار کتاب‌هاي حوزه IT‏ در پنج سال گذشته بسيار مناسب و داغ بوده است. اين کتاب‌ها که قريب به اتفاق آنها‌ترجمه هستند بيش از هر گروهي بازار برنامه نويسان و گرافيست‌ها را مورد توجه قرار داده‌اند و به آموزش انواع نرم افزارها و زبان‌هاي برنامه‌نويسي و طراحي گرافيکي پرداخته‌اند. اما نکته اينجاست که به علت عجله در فرآيند‌ترجمه، توليد و چاپ اين‌گونه کتاب‌ها، بيش‌تر آنها از کيفيت محتوايي خوبي به خصوص پس از‌ ترجمه برخوردار نيستند و نمي‌توانند چنان که بايد و شايد تاثير مثبتي در يادگيري داشته باشند چرا که شخص مترجم به هيچ وجه احاطه فني بر موضوع نداشته است و به طور کلي در اين شاخه نگاه بازاري به اين رسانه مفيد باعث تخريب و عدم دستيابي به کيفيت مطلوب مي‌شود.از سوي ديگر، در اين حوزه به دليل سطوح مختلف مفاهيم علمي، ‌عملا بازار و تقاضاي عمومي‌است که نوع و تيراژ کتاب‌ها را تعيين مي‌کند، به‌گونه اي که کتاب‌هايي ساده با موضوعات پيش پا افتاده همچون چگونگي کار با پيام رسان ياهو و يا سايت اورکات از فروش بسيار بالايي برخوردار مي‌شوند.

 
دسته بندی: انسانی » علوم کامپیوتر

تعداد مشاهده: 3905 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .zip

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:10 کیلوبایت

 قیمت: رایگان
برای دانلود رایگان فایل روی لینک دانلود کلیک کنید.   دریافت فایل