كامپيوتر پاسگال 22 (دانلود رایگان)
دسته بندي :
انسانی »
علوم کامپیوتر
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 35 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مقدمهاي بر Object Pascal
چنانچه درباره مكآپ مطالعهاي داشته باشيد ممكنست تعجب كرده باشيد از اينكه بايد برنامهريز Macintosh peogrommer’s Workshop(MPW) را تهيه كنيد و بخصوص اينكه اين برنامهريز بايد به زبان پاسكال نوشته شده باشد. فعلاً پاسخ مثبت است. در مورد آن كساني كه تأليفات ديگران را دوست دارند و يا برنامهريزي به زبان ديگر مثلاً C را ترجيح ميدهند در حال حاضر شانس زيادي ندارند. دليل آن دو چندان است. بسياري از زبانها بروي Macintosh مطالب لازم را كه سيستم مكآپ دارد ندارند و حتي اگر داشته باشند سرعت پاسكال را ندارند.
در اين مقاله، ابتدا ساختار O.P را توضيح داده سپس بعضي از معناشناسيهائي مورد استفاده در اين ساختار را پيشنهاد ميكنيم. در خصوص مراحل مختلفي از سازگاري بحث ميكنيم كه يك زبان يا مؤلف ديگر براي استفاده از مكآپ و مراحل رسيدن به هدف آن نياز دارد. خصوصاً، شغل خاص كه حاوي و زبان معمولي را كه به آن كه مربوط ميشود نشان ميدهيم. يكي هم راجع به چگونگي اضافه كردن مواد به زبان MPW صحبت خواهيم كرد. در آخر نمائي از آنچه تا بحال فرا گرفتهايم ارائه ميكنيم.
Object Pascal
پيوست و ادامهاي است بر زبان پاسكال كه با مشورت نيكلاس ويرث، مخترع سيستم پاسكال، در شركت آپل انجام شد. اين تداوم ناشي از تلاش نوعي از تشخيص پاسكال به نام كلسكال ميباشد كه در كامپيوتر ليزا قابل دسترسي بود. خود مكآپ حاصل تولكيت ليزا، كه كارگاهي كاربردي براي ايجاد كاربردهاي ليزا است، ميباشد. ليزا تول كيت به زبان كلسكال نوشته شده است.
در سيستم O.P. معناشناسيهاي معدودي ديده ميشوند. غوده آبجكت، نوع جديدي از دادههاست. Object شباهت بسيار زيادي به شرح كتبي دارد كه ميتواند رشته دادههاي مضاعف نوع گشتاري را در خود جاي دهد. مضافاً اينكه، فهرستي از روشها و دستورالعملهائي مربوط به متدهاي مختلف را براي نوع خاصي از Object مشخص ميكنيد. اين متدها، نقش هر يك از اين نوع Object را توضيح ميدهد. مثلاً ميتوانيد نوع ظاهري Object را به شرح زير تعريف كنيد:
type
Shape = object
Bounds : Rect
Color: Pattemm
Pracedave Draw:
Procedure Erase:
Procedure Rotate (angle: integer):
Procedure Meve (delta: Point)
Function Area: integer:
End:
بعلاوه، ميتوانيد نوعي از Object را كه داراي حوزهها و روشهاي Object نوع ديگري باشد نيز شناسائي كنيد. نوع جديد ميتواند روشها و حوزههاي جديدي را مشخص نموده روشها كه را كه در درون نهفته دارد و موردنظر شماست انتخاب نمايد.
Type
Circle = object (Shape)
Radias: integer
Procedure Draw: override:
Function Area: integer: override
Procedure SetRadis (new Raduig: unteger)
End
هر مدلي از Object معمولاً اشاره به گروهي دارد. در مثال بالا، دايره زيرگروه شكل است. شكل گروه اصلي دايره ميباشد. هر گروه (نوع Object) ميتواند زيرمجموعهها (انشعابات) زيادي داشته باشد، اما فقط يك سرگروه (اصل) دارد. وقتي از مفهوم ارتباط صحبت ميشود اكثراً از واژه گروه (Class) استفاده ميكنيم. هر وقت از انواع داده پاسكال حرف ميزنم، واژه Object را به كار ميبرم.
Object ها از نامگذاري روشهاي انواع جديد فرمهاي پاسكال بوجود آمدهاند. لغت جديد (دايره) را به كار ميبريد تا مثالي براي Object نوع دايرهاي بزنيد. وقتي در مورد متغيرهاي از نوع Object از واژه جديد استفاده ميشود، به ذخيرهاي كافي در گروه اشاره داشته ميزان متغير را تا رسيدن به داده موردنظر (نقطه به نقطه) تنظيم ميكند. فلشهاي دوبل معمولاً براي تفهيم و بيان عدم مراجعهاي كه بطور اتوماتيك توسط مؤلف انجام ميشود مورد نياز است، بنابراين ميتوان مستقيماً به حوزههاي اطلائي دست يافت، بعنوان مثال:
Acircle.bounds درست است نه Bounds 88 aCricle. برعكس براي استناد به روشي كه براي همان بيان استفاده ميكنيد بايد نوشت: Acricle اين طرح به روش نوع شيئي دايره شكل استفاده دارد. از آنجا كه همه متغيرههاي نوع