پاورپوینت،استراتژی محتوا و تبلیغات در صنعت کفش با نگاه به بازار کفش ایران

دسته بندي : بازاریابی » بازاریابی آنلاین و رسانه های دیجیتال

راز موفقیت «پوما»؛ برترین برند محصولات ورزشی
راز موفقیت «پوما»؛ برترین برند محصولات ورزشی

پوما با پنج اولویت اساسی و استراتژیک، استقرار مجدد در جایگاه سریع‌ترین برند ورزشی جهان، بهبود تولید محصولات، بهینه‌سازی کیفیت توزیع، سرعت بخشیدن به سازمان و زیرساخت‌های آن و تجدید زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سعی دارد گوی سبقت را از رقبا برباید…

توجه به حفظ و استقرار جایگاه پوما در میان برندهای ورزشی، بهبود کیفیت محصولات و کانال‌های توزیع، افزایش زیرساخت‌ها و همگام بودن با فناوری‌های جدید، در کنار قرارگیری در یک فضای رقابتی میان سایر برندهای ورزشی، پوما را به یکی از برندهای مهم و تاثیرگذار محصولات ورزشی جهان تبدیل کرده است. برند شناخته‌شده پوما در میان محصولات ورزشی جهان جایگاه منحصربه‌فردی یافته و به یکی از برندهای معتبر ورزشی جهان تبدیل شده است که در کنار برندهای مشهوری مانند آدیداس، نایک، ریباک و… نقش مهمی در تجارت پوشاک ورزشی ایفا می‌کند.

، این شرکت آلمانی که در سال ۱۹۲۴ توسط دو برادر تاسیس شد، طی نزدیک به یک قرن توانست تبدیل به نامی شناخته‌شده در جهان شود؛ به طوری که محصولات این برند در بیش از ۱۲۰ کشور جهان به فروش می‌رسد و با استخدام بیش از ۱۱ هزار کارمند، یکی از تولیدکنندگان بزرگ پوشاک و لوازم ورزشی جهان به شمار می‌رود. در این گزارش تلاش می‌کنیم موفقیت این شرکت را در راه تبدیل شدن به برندی جهانی بررسی کنیم.

اولویت‌های استراتژیک پوما

گروه تولیدی پوما با در نظر گرفتن پنج اولویت اساسی و استراتژیک، سعی در بهبود بخشیدن به روند پیشرفت این شرکت دارد. این پنج اولویت عبارت‌اند از استقرار مجدد پوما در جایگاه سریع‌ترین برند ورزشی جهان، بهبود تولید محصولات، بهینه‌سازی کیفیت توزیع، سرعت بخشیدن به سازمان و زیرساخت‌های آن و تجدید زیرساخت‌های فناوری اطلاعات. استقرار مجدد پوما به‌عنوان برندی ورزشی، رویکردی است که از سال ۲۰۱۴ توسط گروه‌های تحقیقاتی این کمپانی شروع شده و هدف آن باقی ماندن پوما در جایگاه معتبر خود در میان دیگر برندهای ورزشی است، در این مرحله تیم تولیدکننده پوما تلاش می‌کند با ارائه محصولاتی که همگام با ورزش است شجاعت، اعتمادبه‌نفس و نشاط را در بین مصرف‌کنندگان ترویج و جایگاه خود را حفظ کند.

استراتژی بهبود محصولات نیز یکی از رویکردهای مهم پوما در جهت ارائه محصولات خاص و منحصربه‌فرد است که از سال ۲۰۱۵ روی آن تمرکز ویژه‌ای دارد. در این رویکرد، طراحی منحصربه‌فرد و استفاده از فناوری‌های نوآورانه در تولید محصولات، در دستور کار تولیدکنندگان این برند قرار گرفته است. خصوصا معرفی کفش‌های جدید زنانه که طراحی و رنگ‌بندی‌های خاصی داشته‌اند، در همین راستا بوده است. بهبود کیفیت توزیع نیز ازجمله اقدامات استراتژیک پوما برای حفظ موقعیت جهانی خود بوده، ارتباط با خرده‌فروشی‌های مشهور جهانی و بهبود کیفیت فروشگاه‌ها ازجمله اقدامات گروه پخش و توزیع پوما در این زمینه بوده است، ضمن اینکه فروش و توزیع آنلاین نیز به‌عنوان یکی از شیوه‌های جدید فروش در دستور کار این کمپانی قرار گرفته و سعی در بهبود کیفیت آن دارد.

سرعت بخشیدن به ساختار این کمپانی و افزایش زیرساخت‌های آن یکی دیگر از اولویت‌های استراتژیک برند پوما محسوب می‌شود که از طریق گسترش تعداد نمایندگی‌های این برند در سایر کشورهای جهان پیگیری می‌شود. افزایش نمایندگی‌ها در کنار بهبود کیفیت آن‌ها از اولویت‌های اصلی پوما در این استراتژی به شمار می‌روند. استفاده از فناوری اطلاعات و بهبود زیرساخت‌های آن نیز ازجمله رویکردهای مهم پوما برای پیشرفت‌های بیشتر آن بوده است. با ظهور فناوری‌های جدید، پوما نیز خود را از این سیستم‌ها بی‌نیاز ندیده و با استخدام تیم‌های تحقیقاتی متخصص، سعی در بهبود کیفیت فناوری‌های خود داشته و با ارائه سیستم‌عامل‌های پیشرفته به دنبال بهبود کیفیت طراحی، توسعه و برنامه‌ریزی‌های خود است.

پرش گربه‌سان به سوی قدرت و برتری

بیشتر افراد جهان با شنیدن نام پوما، پرش گربه‌سانی وحشی را به خاطر می‌آورند که با قدرت و انعطاف‌پذیری بالا و بسیار زیبا روی نام پوما در حرکت است.

لوگوی برند پوما که در سال ۱۹۴۸ طراحی شد، با تغییرات اندکی تاکنون به همان شکل اولیه خود باقی مانده است. ترکیب کلی این لوگوی شناخته‌شده شامل پرش یک حیوان و حروف کلمه پوما با قلم درشت است. حیوانی از خانواده گربه‌سانان که می‌تواند گربه، شیر یا پلنگ باشد، با جهشی زیبا و خاص در لوگوی این برند مشخص شده است که مفاهیمی از شجاعت و قدرت را به ذهن بینندگان این لوگو متبادر می‌کند. دو رنگ سیاه و سفیدی که در لوگوی پوما به کار رفته نیز مفاهیم قدرت و برتری را انتقال می‌دهند. به طور کلی می‌توان گفت نشان پوما ترکیبی کلی از حروف، تصاویر و رنگ است و مهم‌ترین مفهومی که منتقل می‌کند شجاعت، اعتمادبه‌نفس و قدرت است. در این میان خصوصا فونت جسورانه این لوگو در انتقال این مفاهیم بسیار موثر واقع شده است. استفاده از قلم درشت و رنگ سیاه برای نوشتن کلمه پوما در پرش هنرنمایانه گربه‌سان وحشی آن، به‌خوبی می‌تواند حس قدرت، برتری و اعتمادبه‌نفس را در میان بینندگان ایجاد کند.

راه‌اندازی کمپین‌های بزرگ تبلیغاتی در صفحات اجتماعی

در سال‌های اخیر، حضور در رسانه‌های اجتماعی یکی از رویکردهای مهم تبلیغاتی تولیدکنندگان بزرگ جهانی است که برند پوما نیز از این روند برکنار نمانده است. فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و… ازجمله صفحات مهم اجتماعی هستند که در دنیای تجارت امروز نقش مهمی ایفا می‌کنند. در همین راستا یکی از اقدامات خلاقه برند پوما در سال‌های اخیر، راه‌اندازی یک کمپین بزرگ تبلیغاتی در فیس‌بوک بوده است با عنوان «پوما: آخرین پادشاه کفش و پوشاک فوتبال». در این کمپین، کاربران فیس‌بوکی می‌توانستند عکس‌ها و پوسترهای مورد نظر خود را در ارتباط با محصولات ورزشی پوما به اشتراک بگذارند و حتی از تصویر خودشان استفاده کنند.

همچنین به جای قرار دادن عکس، کاربران می‌توانستند طرحی نیز در زمینه محصولات پوما ارائه دهند. این کمپین به کاربران فیس‌بوکی پوما این فرصت را می‌داد که خلاقیت خود را با دیگر طرفداران این برند به اشتراک بگذارد و در یک کمپین پرهیجان شرکت کنند، ضمن اینکه می‌توانستند تصاویر و طرح‌های مورد نظر خود را در توییتر نیز به اشتراک بگذارند. راه‌اندازی این کمپین هیجان‌انگیز، ضمن اینکه طرفداران برند پوما را در روند بازاریابی این شرکت شریک می‌کرد، از طریق به اشتراک‌گذاری طرح‌ها و عکس‌های کاربران در سایر صفحات اجتماعی مانند توییتر، دایره بازاریابی خود را نیز گسترده‌تر می‌کرد.
عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش

نورپردازی در عکاسی صنعتی کیف و کفش

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش

پس زمینه ها در عکاسی از کیف و کفش

پس زمینه های رنگی و تیره گزینه های خوبی برای عکسهای محصولات فروشگاهی نیست.

ایده پردازی عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش

استفاده از مدل در عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش

انتخاب زاویه و ترکیب مناسب محصولات کیف و کفش

برای مثال عکاسی صنعتی از کفش زنانه را در نظر بگیرید.

عکاسی ۳۶۰ درجه محصولات کیف و کفش

استفاده از فرمت راو برای عکاسی محصولات کیف و کفش

ادیت عکسهای تبلیغاتی کیف و کفش

نکات مهم را برای عکاسی تبلیغاتی کیف و کفش

تأثیر روانشناسی تبلیغات در صنعت کفش

نحوه انجام تبلیغات برای کفش و صنایع وابسته

طراحی سایت برای فروش وبازاریابی کفش

چاره‌جوئی بحران صنعت کفش ایران

حرکت کفش ملی از بازاریابی به سمت تبلیغات در گفت و گو با مجید نمکی نوش آبادی / صدای پایی از میان خاطره ها

چالش مدیران کفش ملی

جذب سهم ذهنی مناسب مخاطب درکفش ملی

جذب مخاطبان درکفش ملی

روابط عمومی درکفش ملی

آموزش فروشندگان درکفش ملی

تمرکزبرتجارت الکترونیک درکفش ملی

تبلیغات مناسب در کفش ملی

تاکید بر کیفیت درکفش ملی

نقشه راه کفش ملی

طرح تراکت تبلیغاتی کفش فروشی

ساخت تیزر کفش آداک

روش های تبلیغ برای جذب مشتری فروشگاه کیف و کفش

روش های تبلیغ اینترنتی برای جذب مشتری فروشگاه کیف و کفش

مرگ برندها در ایران

نساجی مازندران

فرصت های طلایی المپیک برای برندهای مشهور ورزشی

حضورچشمگیرسه برند معروف نایک، آدیداس و پوما در المپیک، سال ۲۰۱۲ لندن،

پوشاک، یکی از مسائل مهم در بازی های المپیک

آدیداس، حامی رسمی المپیک لندن

حضور نایک در المپیک لندن

پوما: سومین تولیدکننده پوشاک ورزشی المپیک لندن

علت محبوبیت کفش‌های اسکچرز در آسیا و دلایلی برای انتخاب آنها

علل محبوبیت کفش‌های اسکچرز در آسیا

دیگر علل جذابیت و محبوبیت کفش‌های اسکیچرز

ده شرکت / برند کفش برتر دنیا

مشتری مداری در شرکت اپل

مشتری مداری در شرکت کوکاکولا

مشتری مداری در شرکت کفش تامز

مشتری مداری در استارباکس

مشتری مداری در تسکو

کریس رونالدو یک جفت کفش را تبلیغ کرد

تبلیغات هوشمندانه به سبک برندهای کفش

۱۰ قرارداد تبلیغاتی گران قیمت کفش های بازیکنان فوتبال در سراسر جهان

افزایش فروش بیشتر محصولات ورزشی

نیمار و نایکی

وین رونی و نایکی

سرخیو آگوئرو و پوما

لیونل مسی و آدیداس

مسوت اوزیل و آدیداس

سسک فابرگاس و پوما

گرت بیل و آدیداس

ماریو بالوتلی و پوما

کریستیانو رونالدو و نایکی

دیوید بکهام و آدیداس

شعار تبلیغاتی عجیب اسکچرز!

تنوع محصولات در کنار دسته‌بندی دقیق آنها دراسکچرز

استفاده از شعارهای تبلیغاتی گوناگون دراسکچرز

استفاده از نام وجایگاه ورزشکاران در اسکچرز

اهمیت به رسانه های اجتماعی دربرند اسکچرز

شناخت درست و تقسیم‌بندی دایره مخاطبان دراسکچرز

ترفندهای بالیوودی ریباک

نایکی: یک داستان بفروشید

تاریخچه برند ریباک

اجرای راحت فیتنس با ریباک

دستکاری به‌موقع قیمت

شناخت درست و تقسیم‌بندی دایره مخاطبان دراسکچرز

همگام با آژانس‌های تبلیغاتی

تنوع در روش

راز موفقیت «پوما»؛ برترین برند محصولات ورزشی

نایکی در اینستاگرام

بزرگ‌ترین قراردادهای تبلیغاتی سلبریتی‌های جهان

برد پیت (Brad Pitt) برای شنل (Chanel)

آنجلینا جولی (Angelina Joli) برای لویی ویتون (Louis Vuitton)

جرد فوگل (Jared Fogle) برای ساب‌وی (Subway)

کاترین زیتاجونز (Catherine Zeta-Jones) برای تی‌موبایل (T-Mobile)

جی-‌زی (Jay-Z) برای سامسونگ

بیانسه ( Beyoncé) برای پپسی

فیفتی‌سنت برای ریباک (Reebok)

لبران جیمز (Lebron James برای نایک)

تایگر وودز (Tiger Woods) برای نایک)

دیوید بکام (David Beckham) برای آدیداس)

امضای ستارگان پای برند فیلا

بازسازی نام تجاری

برندی با امضای ستارگان

گسترش بازارهای جهانی

طراحی خلاق

معروف‌ترین مارک های کفش ورزشی کدام‌اند؟

چگونه می‌توان یک کفش را ارزیابی کرد؟

بررسی ۱۰ نمونه از موفق‌ترین و برترین برندهای اینستاگرام

چرا برترین برندهای اینستاگرام برای بازاریابی محصولات خود، از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

برند Nike؛ جلب احساسات و افزایش اعتماد به نفس کاربران

برند Starbucks؛ استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران

برند Asos؛ استفاده از طرفداران برند برای نمایش محصولات
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Asos:

برند Converse؛ انتشار تصاویر حاوی سبک زندگی مشتریان
۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Converse:

برند Lacoste؛ ترکیب اصالت و استایل‌های مدرن در تولید محصولات

۳ نکته مهم در مورد روش بازاریابی برند Lacoste:


با۱۲۱ اسلاید تخصصی
دسته بندی: بازاریابی » بازاریابی آنلاین و رسانه های دیجیتال

تعداد مشاهده: 4550 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 121

حجم فایل:3,662 کیلوبایت

 قیمت: 95,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    121اسلایدتخصصی