پاورپوینت،مدیریت استراتژیک درشرکت اپل ،ارزشمندترین استارتاپ جهانی درفروش موفق
دسته بندي :
انسانی »
مدیریت
هر کسب و کاری – البته با احتیاط – میتواند برای انجام کارهایش به مدل اپل، این روشهای مدیریت، تولید، تبلیغات و بازاریابی را بکار گیرد.
در نوشته بعدی ۵ مورد دیگر را اضافه خواهم کرد.
۱- اولویت با طراحی است:
هر تولید کنندهای بر روی طراحی مناسب محصولاتش به اندازه خود تأکید مینماید. اما اپل، زیر نظر مدیریت «جاناتان آیو» به ما آموخت که طراحی، چیزی فراتر از یک تأکید است. طراحی در نظر اپل، بالاترین چیز است. استیو جابز به معنای واقعی کلمه، باقی پروسه تولید یک محصول را تابع طراحی آن محصول قرار میداد. این دیدگاه جدید، در دنیایی که ابتدا مدیران تولید و افراد مالی باید ویژگیها و مشخصات محصول مورد نظرشان را در بیاورند، و سپس به طراحان بگویند آن ها چه چیزی را باید طراحی کنند، یک دیدگاه انقلابی به حساب میآید.
تاکید بسیار اپل بر طراحی، دلیل اصلی زیبایی محصولات و بدون شک، موفقیت مالی اپل است.
۲- پنهانکاری و رازداری، مهمتر از هر چیز دیگریست:
اپل قوانین رازداری سازمانی را تغییر داد. اپل، جزئیترین و شاید کوچکترین مسائل را از چشم ناظران بیرونی و حتی کارکنان خود پنهان نگه میدارد. کارمندان اپل همیشه با این ترس زندگی میکنند که اگر کوچکترین چیزی را در ارتباط با کار و شرکتشان فاش نمایند، بیتردید اخراج خواهند شد.
برای نمونه، یک کارمند اپل تنها حق دارد که در مشخصات شغل خود در صفحه فیسبوکاش، محل کار خود را اپل بنویسد. او حق ندارد که به عنوان شغل خود، و یا پروژههایی که بر روی آن کار میکند؛ اشاره نماید.
ظاهرا این ترس، مؤثر بوده است، چرا که هیچ شرکتی نتوانسته است به خوبی اپل بر روی برنامههایش سرپوش بگذارد.
افزون بر این، کارمندانش به این دلیل که به اندازه کافی از برنامههای شرکت، اطلاعات ندارند در نتیجه از پرس و جوی رسانهها و شایعات و سیاست بازیهای مطبوعاتی به دور خواهند بود و بر روی کارشان تمرکز خواهند کرد.
۳- بیخیالِ درآمد باشید:
هیچگاه اپل تنها با هدف کسب درآمد به یک حوزه کاری جدید وارد نشده است ولی البته پول و درآمد را فراموش نمیکند. در واقع، اپل دیدگاه پیچیدهای برای قیمتگذاری بر روی محصولاتش به صورت جهانی دارد. اما هدف اصلی از طراحی و تولید یک محصول جدید هرگز بهبود درآمد نبوده است. همواره هر ابزار و وسیله جالبی که توسط اپل تولید شده است، آن چیزی بوده است که مدیرانش واقعا دوست داشتهاند داشته باشند و از آن استفاده کنند.
یک جورهایی میتوان گفت: «آن کاری را که دوست داری انجام بده، پول خودش میآید» و البته در اپل به این صورت است که: «آنچه دوست داری را بساز، درآمدِ سرشار به جیب تو هجوم میآورد.»
۴- شما بهتر از مشتریانتان میدانید که آنها چه میخواهند!
از زمان رهبری استیو جابز هیچ گاه اپل، هزینه چندانی برای بهکارگیری «گروههای تمرکز» صرف نکرده است.
گروه تمرکز در اصل به معنای انجام یک نوع پژوهش کیفی است که در آن از یک گروه از مردم در مورد برداشتها، عقاید، باورها، و نگرش نسبت به یک محصول، خدمات، مفهوم، تبلیغات، ایده، یا بستهبندی تحقیق میشود. این یک روش معمول در شرکتهای بزرگ و کوچک است که میخواهند بدانند مردم چه میخواهند تا تولید آن چیز را در برنامه خود قرار دهند. اما همانطور که گفته شد، اپلِ قانون شکن، در این زمینه کاملا بر خلاف همه شرکت های دنیا رفتار میکند و به اعتقاد رهبر فقیدش، استیو جابز: «ما نیازی به صرف هزینههای هنگفت انجام تحقیقات بازاریابی نداریم چرا که ما بهتر از مشتریانمان می دانیم که آنها چه میخواهند.»
از طرف دیگر، اپل همیشه چیزی را تولید کرده است که مدیرانش آرزو داشتهاند که روزی چنین چیزی را داشته باشند. در نتیجه، اپل با ارائه محصولاتی که مشتریانش نمیدانستند که میخواهند، آنها را خوشحال و حیرتزده میکند.
این دیدگاه در سال ۱۹۷۷ با ورود یک سرمایهگذار جدید به اپل، شکل گرفت. در این سال که جابز و وزنیاک مشتاقانه برای اپل I سفارش میگرفتند و به دنبال ریسکهای بزرگتری در نتیجه طراحی و تولید اپل II بودند، سرمایهگذاری را به نام «مایک مارکولا» به تجارت خود وارد کردند، او با تزریق ۲۵۰ هزار دلار به کمپانی و تبدیل شدن به سومین شریک، فلسفه بازاریابی اپل را در ۳ مرحله، از ایده تا عمل که تاکنون این شرکت را پشتیبانی و حفاظت کرده شکل داده است که میتواند مثال مفیدی برای راهاندازی کسب و کارهای دیگر نیز باشد.
بر اساس اولین مرحله از فلسفه بازاریابی اپل، که «همدلی» نام دارد، این شرکت همواره در جهت ایجاد «یک رابطه صمیمانه» با مشتریانش میکوشد و همانطور که «مارکولا» نیز میگوید: «حقیقتا ما خواستههای مشتریانمان را بهتر از هر شرکت و کمپانی دیگری دنبال می کنیم.»
اما چطور میتوان نظر یک مشتری را درباره چیزی که نمیداند که میخواهد، پرسید؟ آیا این کار ریسک نیست؟ بله، البته که ریسک است. یک ریسک بزرگ، برای یک پاداش بزرگ!
۵– یک شرکت، یک برند، و نه بیشتر.
یکی دیگر از روشهای انقلابی مدیریت در اپل، ساختن و نگه داشتن یک شرکت به این بزرگی است در حالی که در این سازمان عظیم، بر خلاف شرکتهای بزرگ دیگر، انواع زیرشرکتهای مختلف، بودجههای تبلیغاتی جداگانه، و املاک و داراییهای تفکیک شده و … وجود ندارد. استیو جابز کل شرکت را تحت رهبری خود تنها در یک جهت واحد پیش برده است. درست مانند یک کاری که یک استارتآپ میکند.
نشان تجاری (برند) اپل را در نظر بگیرید. تنها و تنها یکی است. و اپل به شدت و قدرت آن را حفظ کرده است. تعداد کمی از شرکتها در اندازه اپل میتوانند مانند آن، برندشان را کنترل کنند. یکی از روشهایی که اپل توانسته برند خود را به این خوبی حفظ و کنترل کند، این است که این برند را به عنوان تنها نماینده و پایه هر چیزی که در درون شرکت رخ میدهد، قرار داده است.
خلاف این کار را برای نمونه می تواند در شرکتی مانند Sony مشاهده کرد که شرکتهای مشترکی را با برندهای دیگر راه اندازی نمود مانند Sony-Ericson و یا شرکت های کوچکی را با بودجههای مجزا و مدیران متفاوت از درون خود متولد کرد تا هر کدام یکی از زمینههای مختلف کاری و تولیدیاش را بر عهده بگیرد.
اما هر آنچه که مربوط به اپل است و در اپل اتقاق می افتد، تنها تحت نام تجاری اپل معرفی میشود.
استراتژی های بازاریابی شرکت اپل
معرفی شرکت اپل
شرکت اپل یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی ونرم افزار کامپیوتر فعالیت می کند.که در کشور آمریکا تاسیس شد کمپانی اپل در سال ۱۹۷۶با دوستی استیو وزنیاک و استیو جابز راه اندازی شد. شرکت اپل معمولا به تولید سخت افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است مثل آی پد وآی مک و مک بوک و ای فون. این شرکت همچنین در زمینه تولید نرم افزار ها نیز فعالیت می کند. امروزه اپل به باارزش ترین برند جهان تبدیل شده شرکت اپل با ارزش ۶۲۲ملیارد دلار توانست عنوان با ارزش ترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.
استراتژی های بازاریابی کسب و کار اپل
بزرگترین رمز پیروزی اپل در جهان و گسترش آن به کارگیری استراتژی بازاریابی مناسب است اپل با به کارگیری اصول بازار نم و برند خود را جهانی کرده است به طوری که امروزه کمتر کسی در دنیا وجود دارد که این برند را نشناسد و لیکن اصول بازاریابی و استراتژی های بازار اپل چیست؟ اپل چگونه مشتریان را به اصطلاح درگیر می کند؟
فلسفه بازاریابی اپل سه اصل همدلی،تمرکز و نحوه ارائه محصولات به مشتریان را دنبال میکند
اپل همواره با استراتژی همدلی در جهت ایجاد رابطه صمیمانه با مشتریان می کوشد تا جایی که به گفته مدیران شرکت اپل خواسته مشتریان را بهتر از هر شرکت و کمپانی دنبال می کند . اپل بر اساس اصل تمرکز در بازاریابی خود موظف است در راستای رسیدن به موفقیت تلاش هایش را حول تحقق اهداف اصلی خود متمرکز کند و فرصت های بی اهمیت را حذف کند . مسله تاثیر گذار دیگر در بازرایابی نحوه ارائه محصولات به مشتریان است اپل همواره باید آگاه که کمپانی و محصولاتشان را از روی ظاهرشان،مورد قضاوت قرار می گیرند .همانطورکه یکی از سرمایه گذاران آن به نام مارکولا میکوید:مردم یک کتاب را از روی جلدش قضاوت می کنند ماممکن است بهترین محصول با بالاترین کیفیت ،مفید ترین نرم افزار و غیره داشته باشیم و آن را در قالبی نامناسب ارائه دهیم موفق نخواهیم شد ولی اگر در چهار چوب حرفه ای و خلاق ارائه شود به ظرفیت دلخواه خود می رسد.
اپل در هماهنگ سازی این استراتژی های بازاریابی بسیار ماهرانه عمل کرده است و تولید آی پد سر آغاز موفقیت های بعدی اپل بود که توانست شهرت بسیاری برای این شرکت به دست آورد و این امر موجب شد بازار همیشه منتظرمعرفی کالاهای جدید اپل باشد .
فهرست پاورپوینت
تاریخچه ی اپل
چرا اپل، اپل نام گرفت؟
لوگوی اپل
ایده طراحی لوگوی اپل
فروش اپل
بازگشت به امپراطوری کوچک
مدیریت خلاقیت در شرکت اپل
فرصتهای خلاقیت در شرکت اپل
پیاده سازی خلاقیت در شرکت اپل
کارکنان بهترین منبع خلاقیت شرکت اپل
موانع خلاقیت در شرکت اپل
برخورد با مشتریان وحفظ خلاقیت در شرکت اپل
موفقیت اپل ۲: گرافیک رنگارنگ
ماجرای خروج استیو جابز از اپل
شرکت اپل چگونه به شکوه امروز رسید؟
تولدی از جنس تکنولوژی ( ظهور اپل)
افشای ۱۲ راز موفقیت استیو جابز
پنج استراتژی بازاریابی برای رشد
چرا اپل هیچگاه خود را با رقبا مقایسه نمیکند؟
مقایسه اولین روش تبلیغ
چرا اپل رقبا را نادیده میگیرد
فقط اپل می تواند
استراتژی های برندینگ تحقیق بسیار کوچک من درباره تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی اپل
تفاوت بازاریابی و برندینگ در اپل
اصول برندینگ و برندسازی
چه عواملی اپل را به شرکتی تریلیون دلاری تبدیل کرد
اپل،طرزتفکر «توانستن»
فهرست ورد پی دی اف
رازهای بازاریابی شرکت اپل. ۹
ساده نگهش دارید. ۹
استفاده از افراد تاثیرگذار شبکه های اجتماعی.. ۹
استفاده از بازخورد مشتریان. ۹
به جای قیمت بر ارزشی که ارائه می کنید متمرکز باشید. ۹
پیامی مشخص داشته باشید. ۱۰
تجربه خلق کنید، نه محصول. ۱۰
با زبان خود مشتریان با آنها صحبت کنید. ۱۰
پنج درس موفقیت از شرکت اپل. ۱۰
ثبات.. ۱۰
تمرکز. ۱۱
انتخاب بهترین محصول. ۱۳
تمایز. ۱۳
جذابیت.. ۱۳
راز های موفقیت شرکت اپل. ۱۴
• سادگی را انتخاب کنید. ۱۵
• ذهن خود را مانند افراد مبتدی نگه دارید. ۱۵
• از خودتان انتظار تعالی داشته باشید. ۱۵
• استعدادها را شناسایی و تربیت کنید. ۱۶
• ایمان داشته باشید و پروژه های عجیبتان را رها نکنید. ۱۶
• از متفاوت بودن نترسید. ۱۶
• به آنچه انجام می دهید عشق بورزید. ۱۶
شرکت اپل چگونه به شکوه امروز رسید؟. ۱۹
گذری به زمان، نگاهی به پیدایش اپل. ۱۹
تولدی از جنس تکنولوژی ( ظهور اپل). ۲۰
اولین محصول شرکت اپل. ۲۰
اولین کامپیوتر شرکت اپل. ۲۰
دلیل نام گذاری شرکت به نام اپل. ۲۰
ایده لگوی اپل از کجا آمد؟. ۲۰
شروع فروش Apple I 21
Apple II 21
اولین برنامه برای روی کامپیوتر شرکت اپل چه بود؟. ۲۱
چرا استیو جابز از شرکت اپل رفت؟. ۲۱
چه شد که موبایلهای اپل روانه بازار شدند؟. ۲۱
تحقیقات بازاریابی و نحوه ی انجام آن. ۲۲
یک مثال واقعی از مراحل تحقیقات بازاریابی.. ۲۵
قدم اول: مساله را تعریف کنید. ۲۵
قدم دوم: برنامهریزی برای تحقیقات بازار. ۲۶
قدم سوم: جمعآوری داده ۲۷
قدم سوم: تحلیل دادهها ۳۵
قدم چهارم: ارائه یافتهها ۳۶
قدم پنجم: تصمیمگیری.. ۳۷
تحقیقات بازار (Market Research) چیست؟. ۳۷
تحلیل جامع اپل درسال ۲۰۱۶. ۳۹
نقاط قوت.. ۴۰
نقاط ضعف.. ۴۱
موقعیتها در سال ۲۰۱۶ میلادی.. ۴۱
خطرات و ریسکها ۴۱
فیل شیلر؛ مردی که فروش بالای اپل مدیون اوست.. ۴۲
اپل به دنبال بازاریابی گسترده محصولات در شرکت های تجاری.. ۴۷
بررسی عوامل موثر در موفقیت شرکت اپل. ۴۷
طراحی محصول کاربردی و منحصر به فرد. ۴۸
امکان استفاده آسان از محصولات شرکت اپل. ۴۸
تمرکز بر روی تولید یک محصول. ۴۸
تسهیل ارائه خدمات به مشتریان. ۴۹
ارائه محصول بهتر و با کیفیت بیشتر. ۴۹
شرکت اپل همواره دو سال از رقبای خود جلوتر است.. ۴۹
مسیر موفقیت اپل و فراز و نشیب های آن. ۵۰
استیو جابز که بود؟. ۵۰
موفقیت اپل آغاز شد. ۵۱
بازاریابی رویدادی جابز. ۵۱
حذف جابز؛ آیا موفقیت اپل به پایان رسید؟. ۵۱
بازگشت جابز به اپل. ۵۲
لوگوی شرکت اپل. ۵۴
برندینگ احساسی چیست؟. ۵۴
توجه به قدرت لمس کاربران. ۵۵
زندگینامه استیو جابز. ۵۵
قدرت حسی لمس انگشت در محصولات شرکت اپل. ۵۶
قدرتمندترین ایدهها در قدرتمندترین برندها ازجمله اپل. ۵۶
آنچه در اپل خوب است و در شرکتهای دیگر فاجعه. ۵۷
داستان برند: اپل، برندی که جهان را فتح کرد. ۶۳
پایهگذاری اپل. ۶۴
پایهگذاری اپل - ملاقات جابز و وزنیاک.. ۶۵
ملاقات جابز با وزنیاک منجر به شهرت کامپیوتر وزنیاک شد. ۶۶
انتخاب نام اپل. ۶۶
فروش کامپیوتر اپل وان. ۶۶
معرفی اپل ۲، نقطهی آغاز صنعت رایانههای شخصی بوده است.. ۶۸
نرمافزار Visicalc محرکی برای افزایش فروش اپل ۲. ۶۸
ورود اپل به بازار بورس.
با ۷۲ اسلاید ppt و ۱۸۰صفحه ورد pdf
-
محتوای فایل دانلودی:
با ۷۲ اسلاید ppt و ۱۸۰صفحه ورد pdf