مدیریت استراتژیک درشرکت ژیلت،شرکتی با اندیشه های برتر جهانی

دسته بندي : انسانی » مدیریت

دراین فایل مطالب ارزشمند در زمینه محصولات مراقبت شخصی از دیگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۲۳۶ اسلاید ویژه ارائه می گرددو می تواندبرای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی ،همچنین دانشجویان کلیه رشته ها و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که بازاریابی را ارزشمند می دانند ؛قرار گیرد.
در این نوشتار شرکت ژیلت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد که شناخته شده ترین برند بین محصولات مراقبت شخصی در جهان است ومالکیت آن در اختیار شرکت پراکتر اند گمبل قرار دارد.
محورهای مورد بررسی درشرکت ژیلت:
-تحلیل SWOT در شرکت ژیلت
-تحلیل PESTELدرشرکت ژیلت
-تحلیل VRIO درشرکت ژیلت
-آمیخته بازاریابی شرکت ژیلت
-5C MARKETING درشرکت ژیلت
-استراتژی بازاریابی درشرکت ژیلت
-تحلیل ماتریس آنسوف در شرکت ژیلت
- تحلیل وکاربرد اقیانوس آبی درشرکت ژیلت

مخاطبین
۱) کسانی که به دنبال یادگیری یک مهارت کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند
۲) مدیرانی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اند
۳)کارشناسان بازاریابی شرکتها و سازمانها
۴)مدیران استارت آپی که در تلاش برای رشد سریع کسب و کار خود هستند
۵) کارافرینانی که به دنبال اجرای مفاهیم بازاریابی هستند
۶)سئو کارانی که میخواهند حرفه ای تر عمل کنند
۷)مشاوران بازاریابی و فروش
۸)مدیران و صاحبان کلیه کسب وکارهای تولیدی و خدماتی
۹)اساتید محترم دانشگاه ها
۱۰)دانشجویان عزیز

نگاهی به تاریخچه ژیلت و بیک
در سال ۱۹۸۶، ژوزف ماریو، معاون بازاریابی شرکت ژیلت، نگران آینده این صنعت بود. ژیلت در آن زمان با فروش سالیانه ۲٫۴ میلیارد دلار در سطح جهان، بزرگترین تولیدکننده تیغ اصلاح در جهان بود. در بازار آمریکا نیز که یک بازار ۷۰۰ میلیون دلاری محسوب می‌شد، حدود ۶۲% از سهم بازار در اختیار ژیلت بود.
رشد بازار تولید تیغ، در سالهای اخیر کند شده بود. در طول سه سال رشد فروش مجموعاً در حدود ۳ درصد بود در حالی که سود سالانه شرکت، تنها ۱% رشد کرده و به ۱۶۰ میلیون دلار رسیده بود. ژیلت مجبور بود هر روز، محصول جدیدی را تولید و به بازار معرفی کند، تنها با این هدف که موقعیت قبلی خود را در بازار حفظ نماید.
عامل نگران‌کننده دیگر، مطرح شدن تیغ‌های یک‌بار مصرف بود که با قیمت بسیار پایین در بازار عرضه می‌شدند. ۱۲ سال پیش، زمانی که برای نخستین بار تیغ‌های یک‌بار مصرف مطرح شدند، هیچکس آنها را جدی نمی‌گرفت اما امروز، این تیغ‌ها نیمی از بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بودند. البته در آن زمان ژیلت در تیغ‌های یک‌بار مصرف نیز سهم‌بازاری بیشتر از سایر رقبا داشت. اما واقعیت این بود که حاشیه سود تیغ‌های یک‌بار مصرف بسیار پایین بود.
برای شرکتی که یک سوم فروش و دو سوم سود خود را از تیغ‌های کارتریجی (قابل تعویض بر روی یک دسته ثابت) به دست می‌آورد این وضعیت خبر ناخوشایندی بود.
صادرات (که ۵۷% فروش و ۶۱% سود را به خود اختصاص می‌داد) نیز در شرایط مناسبی قرار نداشت. بازار تیغ در بیرون مرزها هم به بلوغ رسیده بود. تنها دلخوشی مدیران ژیلت، کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزها بود، شاید این تغییر بتواند در کوتاه‌مدت به کمک ژیلت بیاید.
تکنولوژی تیغ
از سال ۱۹۰۳ که کینگ‌ژیلت اولین سری تیغ‌های اصلاح ایمن (با احتمال پایین بریدن صورت) را معرفی کرد، طی چندین دهه، مردم به دیدن تبلیغات ژیلت عادت کرده بودند.
شرکت سالیانه ۲۰ میلیون دلار خرج تحقیق و توسعه می‌کرد. ۲۰۰ نفر در بخش تحقیق و توسعه، با استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز، در حوزه متالورژی و بیوشیمی، با دقت و حوصله بسیار، به مطالعه و تحقیق در مورد چگونی رشد موی صورت می‌پرداختند.
هر روز، ۱۰۰۰۰ نفر با دقت تمام، نتایج اصلاح خود را بر روی فرم‌های مخصوصی که توسط ژیلت تهیه شده بود با دقت و جزییات زیاد ثبت می‌کردند. از این ۱۰۰۰۰ نفر، ۵۰۰ نفر در اتاقک‌های خاصی که با دوربین‌های ویدئویی کنترل می‌شد، اصلاح می‌کردند. گاهی موهای اصلاح شده، جمع می‌شد، وزن آنها اندازه‌گیری و ثبت می‌شد و برنامه‌های آماری پیچیده، به تحلیل این اطلاعات می‌پرداختند.


تحقیقات بازاریابی تیغ ژیلت
یکی از ابزارهایی که شرکت های بزرگ برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند تحقیقات بازاریابی است. در زیر داستان تحقیقات بازاریابی شرکت ژیلت برای تیغ های اصلاح خانمها را میخوانیم که باعث شد این شرکت در این زمینه موفقیت های فراوانی را کسب کند.
نوشته زیر از کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر است:

ژیلت بعنوان بخشی از برنامه ۳۰۰ میلیون دلاری توسعه تیغ های اصلاح مخصوص بانوان ، تحقیقات بازاریابی و تست های بازار مختلفی را طراحی و اجرا کرده است. این تیغ مخصوص بانوان که ونوس نام دارد در حقیقت نسخه توسعه یافته تیغ های اصلاح قبلی مخصوص خانم ها بودند که تنها رنگ و نوع بسته بندی آنها متفاوت بودند.
ژیلت بعد از تحقیقات بازاریابی گسترده متوجه شد که اصلاح خانم ها بطور متوسط ۳۰ دقیقه طول می کشد. ازین رو، ژیلت تیغ ونوس را به گونه ای طراحی کرد که دسته آن راحت تر و قابل کنترل باشد تا فرد بتواند به راحتی آن را برای مدت طولانی در دست بگیرد و استفاده کند.
علاوه براین، دسته های تیغ ونوس بگونه ای طراحی شده اند که فرد بتواند آن را به پایه دوش حمام آویزان کند.
این حجم از تحقیقات بازاریابی و خرج این میزان بودجه، جواب داده است، بگونه ای که با توجه به طراحی مناسب تیغ های ونوس، ژیلت توانست تنها ظرف مدت ۴ سال بعد از معرفی این تیغ در سال ۲۰۰۱ بیش از ۲ میلیارد دلار از این محصول را بفروشد و بیش از ۵۰% از بازار تیغ های اصلاح خانم ها را تصاحب نماید.


استراتژی تولید و عرضه ی محصول جدید در ژیلت

نوآوری در ژیلت
آلفرد زاین رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل ژیلت می گوید : “محصولات جدید! این نمی تواند چیزی جز نام یک مسابقه باشد.” ژیلت از زمان تأسیس، 1901، تعهد بسیار زیادی بر نوآوری داشته و توانسته است دم تیغ برنده شرکت را کماکان تیز نگه دارد. شهرت ژیلت در این است که بر بازار ماشین و تیغ صورت تراشی سلطه ی مطلق دارد. ولی، همه ی واحدهای مستقل شرکت (باتری دوراسل) وسایل آرایش و حمام ژیلت (رایت گارد و سافت اند درای)، نوشت افزار (پارکر، روان نویس و مدادهای واترمن)، مسواک اورال و وسایل الکتریکی براون همگی دارای ویژگی های مشترک هستند: هر یک از این واحدها سودآور است، رشد بسیار سریعی دارد، در سراسر جهان در بازار مربوطه شماره ی یک است و خود را پای بند عرضه ی محصولات جدید به بازار نموده است. مدیر عامل شرکت پیش بینی می کند که 50% محصولات جدیدی که به بازار می آید پنج سال پیش وجود نداشته است ( یعنی دو برابر متوسط میزان نوآوری در محصولات مصرفی که این شرکت تولید می کند). یک تحلیلگر “وال استریت” می گوید : “ژیلت دستگاه تولید محصول جدید است.”
محصولات جدید در ژیلت
محصولات جدید به صورت تصادفی در ژیلت عرضه نمی شوند. موفقیت محصول جدید ریشه در فرهنگ کل شرکت دارد که نوآوری را مورد حمایت قرار می دهد. در حالیکه بسیار از شرکت ها می کوشند موفقیت محصولات کنونی خود را حفظ نمایند، ژیلت همواره نوآوری را تشویق می نماید و این نوآوری ها می توانند محصولات پیشین و آنها را که در بازار پایگاه محکمی دارند از عرصه ی حیات خارج کنند. یک مشاور صنعت می گوید : “آنها می دانند که اگر محصول جدیدی را به بازار عرضه نکنند، کس دیگری این کار را خواهد کرد.” شرکت ژیلت در صحنه ی خلاقیت و نوآوری، سر خوردگیها و بن بست ها را هم می پذیرد. شرکت خوب می داند که باید ده ها محصول جدید ارائه کرد تا یکی از آنها در بازار موفق شود. مدیر عامل شرکت ” قرار دادن چند دانه ی آبی رنگ در یک کیسه ی گرد دستشوئی، ظاهر محصولی را تغییر دادن و برچسب نوآوری بر آن زدن” را نوعی توهین به خود می داند. ولی، شرکت افراد را تشویق می نماید تا ریسک های سنگین را بپذیرد و در صحنه ی فنآوری های پیشرفته دست به ابتکار عمل و خلاقیت بزنند و سرانجام به محصولاتی دست یابند که زندگی را بر مشتریان راحت تر نماید.
تولید و عرضه ی یک قلم محصول جدید کاری بسیار پیچیده و پرهزینه است، ولی مهارت بی چون چرای شرکت در این زمینه باعث شده است که شرکت در خلاقیت و نوآوری به عنوان یک نمونه درآید.
برای مثال، ژیلت 275 میلیون دلار هزینه کرد تا بتواند محصولی جدید به نام “سنسر” که تیغ صورت تراشی خانوادگی است طرح ریزی و تولید نماید و در زمان کنونی بیش از 29 نوع محصول و اختراع جدید در راه است. محصولاتی را که شرکت با نام ها و نشان های تجاری بیک و ولکینسون به بازار عرضه کرده، توانسته است درصد عمده ای از بازار تیغ یکبار مصرف را به خود تخصیص دهد. شرکت هایی مانند شیک، نورلکو و رمینگتون با ماشین های صورت تراشی برقی ژیلت (تولید واحد مستقل براون) سخت در رقابت هستند.
در شرکت ژیلت، چنین به نظر می رسد که همه ی کارکنان به گونه ای خود را در گیر تولید و عرضه ی محصول جدید کرده اند. حتی کسانی که به صورت مستقیم درگیر طرح ریزی و عرضه ی محصول جدید نمی باشند، در صحنه ی ارائه ی خدمات در این زمینه احساس نوعی مسئولیت می نمایند. در هر روز کاری 200 نفر از کارکنان به صورت داوطلبانه وارد بخش های متعدد شرکت می شوند، در حالیکه صورتهای خود را اصلاح نکرده اند. هر یک از آنها به یک دسشتوئی کوچک می رود که دارای دستشویی و آینه است. افرادی در طرف دیگر دستشویی از یک پنجره ی کوچک به این کارکنان دستور می دهند و راهنمایی می کنند که از کدام تیغ، خمیر صورت و یا روغن پس از اصلاح استفاده نمایند. این افراد در مورد میزان تیزی تیغها، حرکت آرام بر روی پوست و کارکرد راحت با آنها قضاوت می نمایند. هنگامی که کار آنها پایان یافت نظر خود را به یک رایانه می دهند.
شرکت در عرضه ی محصولات جدید به بازار نسبت به همگان پیشی گرفته است. شرکت این مطلب را درک می کند که در یک بازار مصرف بسیار پررقابت محصولی که بخواهد به بازار عرضه شود باید از نظر تولید در سطحی بالا قرار گیرد و از نظر بازاریابی از هیچ حمایتی فروگذار نشود. شرکت برای ارائه ی حمایت های لازم از محصولات جدید دستورالعملی را تعیین کرده است که واحد تحقیق و توسعه باید سرمایه گذاری زیادی بنماید، و هزینه ی تبلیغات به میزان زیادی تعیین شده است و شرکت این مجموعه را “محرک های رشد” می نامد و از دیدگاه شرکت افزایش این مجموعه باید با افزایش فروش هماهنگ باشد.
قدرت محصولات جدید ژیلت به اندازه ای است که گاهی مشتریان درباره ی این محصولات جدید نکاتی طنز آمیز ابراز می نمایند. یکی از طنزپردازان معروف به نام “یو باری” گفته است : “روزی فراخواهد رسید که شرکت ژیلت اعلان می کند تیغی را تولید کرده است که می تواند از زمان پیشی بگیرد و موهایی که هنوز بر بدن نروییده است، بتراشد. باید از تلاش های رایانه متشکر باشیم.
استراتژی بازاریابی برند ژیلت در شبکه‌های اجتماعی


ژیلت برندی مطرح در زمینه تیغ‌های اصلاح یک بار مصرف، محصولات مراقبت از پوست، ژل‌های اصلاح در دنیا است. تمام دارایی‌های ژیلت در سال 2007 به عنوان زیر مجموعه‌ای از شرکت P&G و تحت نام Global Gillette یا ژیلت جهانی با هم ترکیب شدند. امروزه برند ژیلت در سرتاسر دنیا دارای دفاتر کاری متعددی است و در این میان کسی نمی‌تواند تاثیر یک استراتژی درست را انکار کند.
ژیلت نیز مانند تمام برندهای مطرح از استراتژی‌های مختلفی جهت بازاریابی و فروش بیشتر استفاده کرده است. استفاده از تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات روزنامه‌ای و مجله‌ای، و یا تبلیغات چندرسانه‌ای تنها بخشی از کارهای این برند است.
ژیلت در شبکه‌های اجتماعی
امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی دارند. این شبکه‌ها به صورت فزاینده‌ای توسط برندهای مطرح مورد استفاده قرار می گیرند و در این میان ژیلت نیز از این ابزارها جهت موفقیت هر چه بیشتر و رقابت در بازار کسب و کار استفاده می‌کند. اما آیا تا کنون توانسته است به نتیجه مطلوب و دلخواه دست یابد؟ در پاسخ به این پرسش کارشناسان گروه رسانه‌ای کاما به بررسی استراتژی این برند در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند تا نقاط قوت و ضعف در عملکرد این برند برای شما همراهان گرامی مشخص شود.

استراتژی ژیلت در فیسبوک
صفحه رسمی ژیلت در فیسبوک حدود 2.1 میلیون لایک دارد که در مقایسه با دیگر برندهای لوازم آرایشی و بهداشتی عدد قابل توجهی به نظر می‌رسد. میانگین پست‌های منتشر شده در صفحه ژیلت در هفته 4 عدد است.
محتوای پست‌ها بیشتر مطالب آموزشی از نحوه کارکرد با انواع تیغ و ژل‌ها است که در میان آنها به تبلیغات این برند نیز پرداخته می‌شود. با اینکه از یک برند مطرح چنین انتظار می‌رود، اما کیفیت تصاویر چندان مطلوب نیست و کپشن پست‌ها لحن تبلیغاتی دارد. میانگین لایک پست‌ها 250 عدد است که واقعا رقم مایوس کننده‌ای است و نشان از وجود فالوئرهای فیک یا عدم تعامل مخاطبان با صفحه دارد. ادمین‌های این صفحه به ندرت به کامنت‌ها پاسخ می‌دهند و نتیجه آن چیزی جز کاهش تعامل با مخاطبان نخواهد بود.

استراتژی ژیلت در اینستاگرام
صفحه رسمی ژیلت در اینستاگرام حدود 136 هزار فالوئر دارد. استراتژی محتوا در این صفحه دقیقا شبیه چیزی است که در فیسبوک مشاهده می‌شود و مجموعه‌ای از مطالب آموزشی در کنار محتوای تبلیغاتی درون مایه پست‌های این صفحه است. کیفیت تصاویر در این صفحه در حد مطلوب است و فیلم‌های تبلیغاتی با بهترین کیفیت تهیه شده‌اند.
اما درباره صفحه اینستاگرام ژیلت نیز همان نقطه ضعف قبلی وجود دارد و آن تعداد میانگین لایک و کامنت پست‌ها است که چیزی حدود 300 لایک و 20 کامنت است. بی‌تردید با توجه به شاخص‌هایی که برای این اعداد می‌تواند در نظر گرفت باید بگوییم که نرخ تعامل در این صفحه نیز بسیار مایوس کننده است و نشان از وجود فالوئرهای فیک یا عدم جذابیت محتوا برای مخاطبان دارد.

استراتژی ژیلت درتوییتر
حساب کاربری رسمی ژیلت در توییتر حدود 131 هزار فالوئر دارد و استراتژی محتوا در این شبکه اجتماعی درست مانند دو شبکه قبلی است. به بیان دیگر، همان محتوایی که در دو رسانه دیگر منتشر می‌شود در این رسانه نیز انتشار می‌یابد. البته در این میان، توئیت کاربران دیگر را نیز بازنشر می‌دهد که معمولا حاوی نظرات مثبت و پیشنهاد کاربران هستند.
اما در توئیتر نیز عدم تطابق تعداد فالوئرها با تعداد لایک، کامنت و بازنشر وجود دارد و اختلاف آن بسیار فاحش است. با وجود ویژگی‌های برجسته‌ای که محصولات ژیلت دارند، شکی نیست که این برند باید برای بهبود کیفیت، پیشرفت و موفقیت بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به طور پیوسته تلاش کند.
فهرست:
 ژیلت، یکی از برترین برندهای محصولات بهداشت شخصی در جهان است.
 این برند در حال حاضر تحت مالکیت شرکت پروکتر و گمبل (P&G) قرار دارد.
 داستان برند: ژیلت؛ بُرندگی واقعی در دنیای تجارت
 تاریخچه تأسیس
 کاربرروی بهبود در ژیلت
 Gillette Razor Companyتغییرنام در
 روند رو به رشدفروش محصولات ژیلت
 مدیریت درشرکت ژیلت
 جنگ جهانی اول و تولید انبوه تیغ اصلاح
 ظهور مشکلات
 ورود به بازارهای جدید
 دسته‌بندی کلی محصولات ژیلت
 رقابت با بیک
 خریداران وارد می‌شوند
 خودتراش‌های مدرن
 عرضه محصولات جدید توسط ژیلت
 نوآوری‌های ژیلت در صنعت خودتراش‌
 توسعه‌ی محصول جدید در ژیلت
 وضعیت کنونی برند ژیلت
 دورکاری با مدل «ژیلت»
 شناسایی معیارهایی که برای موفقیت یک شرکت حیاتی هستند
 بررسی تاریخچه لوگوی Gillette
 همکاری بوگاتی و ژیلت
 تحقیقات بازاریابی تیغ ژیلت
 نوآوری در ژیلت
 محصولات جدید در ژیلت
 استراتژی بازاریابی برند ژیلت در شبکه‌های اجتماعی
 داستان برند ژیلت(دریک نگاه)
 تبلیغ ژیلت برای SuperBowl سال 2022
 نگاهی به آینده صنعت بسته بندی(ژیلت)
 معرفی برندهای مطرح جهان؛ ژیلت
 ماتریس آنسوف در شرکت ژیلت
 ژیلت از ماتریس آنسوف برای رشد موفق بین المللی استفاده می کند
 نفوذ در بازار
 افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی
 مشارکت و سرمایه گذاری مشترک
 توسعه بازار
 تحقیق و توسعه
 گسترش منطقه ای
 گسترش بین المللی
 بخش های جدید مشتریان
 آموزش مشتری
 توسعه محصول
 تغییرات در محصولات موجود
 راه اندازی محصولات چدید/تحقیق وتوسعه
 مشارکت های استراتژیک/کیفیت محصول
 تنوع بخشی
 تحلیل بازاریابی ژیلت 5C
 استفاده از مدل 5C در ژیلت
 شرکت
 جدول زیر SWOT را به صورت خلاصه شده ارائه می کند:
 مشتریان/بخش های بازار
 همکاران
 محتوا/زمینه سیاسی
 استراتژی های رشد عمومی و فشرده ژیلت
 عناصر تاثیرگذار براستراتژی های عمومی پورتر
 چگونه ژیلت از استراتژی رهبری هزینه استفاده می کند؟
 مزایای رهبری هزینه برای ژیلت
 چگونه ژیلت از استراتژی تمرکز استفاده می کند؟
 چگونه ژیلت از استراتژی تمایز استفاده می کند؟
 استراتژی های رشد فشرده
 هدف ژیلت استفاده از استراتژی های رشد فشرده
 نفوذ در بازار (استراتژی اولیه)
 چگونه ژیلت استراتژی نفوذ در بازار را اعمال می کند؟
 هدف استراتژیک ژیلت مرتبط با استراتژی نفوذ در بازار
 اتخاذنفوذدربازارتوسط ژیلت
 توسعه محصول (استراتژی ثانویه)
 چگونه ژیلت استراتژی توسعه محصول را اعمال می کند؟
 رویکردهای اصلی ژیلت درتوسعه محصول
 سرمایه گذاری درتحقیق و توسعه درژیلت
 راهکارهای اعمال استراتژی رشد فشرده درژیلت
 اهمیت درک فرهنگ و هنجارها در ژیلت
 تنوع (استراتژی حمایتی)
 تنوع (استراتژی حمایتی)
 چگونه ژیلت از استراتژی تنوع استفاده می کند؟
 محدودیت ها و محدودیت های مدل
 رقبای شرکت ژیلت
 محصول در آمیخته بازاریابی ژیلت
 قیمت در ترکیب بازاریابی ژیلت
 مکان درآمیخته بازاریابی ژیلت
 تبلیغات در آمیخته بازاریابی ژیلت
 استفاده از سفیران برند در ژیلت
 لوگو وبسته بندی درژیلت
 سیاست های تبلیغاتی ژیلت
 آنالیزPESTELدر ژیلت
 کاربرد PESTELدرژیلت
 عوامل سیاسی تأثیرگذار
 عوامل اقتصادی موثر
 عوامل اجتماعی تاثیرگذار
 عوامل تکنولوژیکی که تاثیر می گذارند
 عوامل محیطی تاثیرگذار
 عوامل قانونی تاثیرگذار
 تحلیل زنجیره ارزش درشرکت ژیلت
 بهبود جریان مواد، اطلاعات و امور مالی
 تدوین استراتژی های موثر ویژه شرکت
 چالش های مرتبط با تحلیل زنجیره ارزش ژیلت
 تحلیل زنجیره ارزش پورتر از ژیلت
 فعالیت های زنجیره ارزش اولیه
 بازاریابی و فروش
 پیشرفت تکنولوژی
 مزایای رقابتی از طریق تحلیل زنجیره ارزش ژیلت
 مزیت هزینه از طریق تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ژیلت
 محرک های هزینه تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش ژیلت
 مزیت تمایز شرکت
 تمایز از طریق فعالیت های زنجیره ارزش اولیه
 مثال تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش
 ژیلت می تواند از شیوه های زنجیره ارزش Dow AgroSciences بیاموزد.
 استراتژی اقیانوس آبی درشرکت ژیلت
 نقش اقیانوس آبی برای مشاغل
 اقیانوس آبی در مقابل اقیانوس سرخ
 استراتژی اقیانوس قرمز و آبی برای ژیلت به روش های زیر متفاوت است
 چهار چارچوب عمل
 چهار اقدام استراتژیک برای توسعه منحنی های ارزش خریدار جدید
 شش مسیری که ژیلت از آنها استفاده می کند
 سه طبقه غیر مشتری
 تحلیل سه طبقه غیر مشتری
 دنباله ایجاد یک نوآوری ارزش اقیانوس آبی
 دنباله خلق ارزش اقیانوس آبی
 نقشه سودمند خریدار
 نقشه های ابزار مبتنی بر دو بعد هستند - چرخه تجربه خریدار (BEC) و اهرم های ابزار.
 اجزای بیانیه چشم انداز
 چگونه یک بیانیه چشم انداز ایجاد کنیم
 نحوه اجرای بیانیه چشم انداز
 بیانیه ماموریت ژیلت
 نحوه تدوین بیانیه ماموریت
 نحوه اجرای بیانیه ماموریت
 اهداف ژیلت
 تجزیه و تحلیل VRIN/VRIO درشرکت ژیلت
 عناصرو ویژگی های تجزیه و تحلیل VRIO
 ارزشمند
 تصویر برند از نظر مسئولیت اجتماعی
 بی نظیر
 سازمان
 یکپارچگی و پیشرفت فناوری
 References





دسته بندی: انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 1848 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 234

حجم فایل:4,701 کیلوبایت

 قیمت: 150,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    234اسلاید تخصصی