پاورپوینت فرضها و اصول ارتقاي
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 11 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
فرضها و اصول ارتقاي
مستمر كيفيت
سازمان:
پديده اجتماعي است كه بطور آگاهانه و هماهنگ شده و داراي حدود و ثغور نسبتاً مشخص بوده و براي تحقق هدف يا اهدافي بر اساس يك سري مباني دائمي فعاليت مي كند.
سيستم:
شامل مواد ، تجهيزات ، نيروي انساني ، سياستهاي روش كار و فرهنگ سازماني مي باشد.
براوردها نشان مي دهد كه 90% از مشكلات ، ناشي از سيستم و 10% مربوط به كاركنان مي باشد.
فرايندها و سيستم ها منشا ء بيشتر مشكلات مربوط به كيفيت مي با شند .
ا گر عمكرد فرايندها و سيستمها درست باشد ، محصول يا خدمت بدون نقص خواهد بود .
جدائي ارزيابي عملكرد كاركنان از ارزيابي عملكرد فرآيند و سيستمها نه تنها نتيجه بخش نبوده بلكه بازدارنده نيز مي باشد.
ارتقاي كيفيت فرآيندي است كه آغاز دارد ولي پايان ندارد
مفهوم ارتقاي مستمر كيفيت در واژه ژاپني نهفته است كه كه Kaizen به معناي تلاش مستمر براي يافتن فرصتهائي جهت ارتقاء فرآيندها مي باشد.
ارتقاء كيفيت فرآيندي است كه پايان ندارد
مشتري داخلي
علايق و خلاقيت ها و استعدادهاي خود را براي ارتقاي كيفيت و يافتن راههاي بهتر و موثرتر جهت ارائه خدمت به كار مي گيرند.
مشتري خارجي
گشوده شدن باب گفتگو با مشتريهاي خارجي جهت شناخت نيازها و انتظارات آنان و درك متقابل به ارتقاي مستمر كيفيت خدمات منجر مي شود.
رضايت مشتري