پاورپوینت مقایسه وظایف وتعهدات متصدی حمل ونقل در کنوانسیون روتردام و کنوانسیون هامبورگ
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 9 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
الله الذی سخر لکم البحر لتجری الفلک فیه بامره
موضوع:
مقایسه وظایف وتعهدات متصدی حمل ونقل در کنوانسیون روتردام و کنوانسیون هامبورگ
مقدمه
1-بیش از90%حمل ونقل کالاها از طریق کشتی است.
2-هیچ تعهدی به طور صریح درکنوانسیون هامبورگ نیست.
3-عدم ترجمه کنوانسیون روتردام تا حال
موارد مشترک دو کنوانسیون
1-تعریف متصدی
2- صدور بارنامه: (بند2ماده15هامبورگ)
3-مدت تعهد متصدی حمل ونقل
4-میزان تعهد به پرداخت درتاخیر تحویل که 2ونیم برابر کرایه بار تاخیر شده است
5- تعهدبه خسارت واقعی:
الف)درصورت ناشی بودن خسارت ازفعل یاترک فعلی که تعمدا وبه قصدواردآوردن خسارت انجام شود(بند1ماده8)
ب)اگرکالابرخلاف تصریح درقراردادبرحمل آن درزیرعرشه،عملاروی عرشه حمل شود(بند4ماده9)
6 - حرکت وسرعت معقول ومتعارف
موارد اختلافی کنوانسیون هامبورگ و روتردام
کنوانسیون هامبورگ
1-رعایت اقدامات معقول درمراقبت ازکالا جهت احتراز از واقعه وعواقب آن(بند1ماده5)
2-متصدی حمل درصورتی مجاز به حمل کالابر روی عرشه است که:
الف)توافق بافرستنده
ب) طبق عرف حاکم برتجارت حمل کالابر روی عرشه مجاز باشد.
3-میزان تعهد به پرداخت
4-وظیفه متصدی برای مبرا شدن از مسئولیت:
الف)اثبات انجام اقدامات معقول مذکور در ماده5
ب) اثبات یکی ازمصونیتها
5- قابلیت دریانوردی
6- مدت تعهد به مقصد رساندن کالا (بند3ماده5)
7- ازبین رفتن تعهد به پرداخت خسارت درصورت:
الف)ناشی بودن خسارت از تدابیراتخاذ شده بر نجات افراد
ب)ناشی بودن خسارت ازتدابیر متعارف برای نجات اموال در دریا (بند6ماده5)
8- متعهد بودن به وظایف متصدی حمل ونقل ثانوی (بند1ماده10)
9- تعهد به گذاشتن تسهیلات دراختیارگیرنده درصورت وقوع خسارت برای بازرسی وباز شماری کالا(بند4ماده19)
10- مجازبودن تعهد به تعهدات سنگین تر ازتعهدات کنواسیون (بند2ماده23)
11-تعهد به عدم انحراف ازمسیر