پاورپوینت هوشمندي بازار به منظور تعيين استراتژي و برنامه ريزي
دسته بندي :
علوم پایه »
دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 36 اسلاید
قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :
هوشمندي بازار به منظور تعيين استراتژي و برنامه ريزي
سوالات کليدي
چگونه يک فرايند برنامه ريزي استراتژيک کارامد و پايدار ايجاد کنيم؟
هوشمندي بازار چگونه شکل ميگيرد؟
چگونه هوشمندي بازار را در تدوين استراتژي و فرايند برنامه ريزي بکار گيريم؟
مسائل مرتبط با رقابت پذيري خارجي در حال حاضر
جهاني شدن Globalization
رشد سرسام آور تکنولوژي- بازار و مديريت کردن
افزايش رقابت
انفجار اطلاعات
بدست آوردن مشتريان جديد
مزيت رقابتي از طريق خلاقيت و نوآوري
نقش هوشمندي در تعيين استراتژي بسيار حياتي است به خصوص در حال حاضر كه تغييرات محيط هاي كسب و كار به سرعت در حال شكل گيري است. به همين دليل هوشمندي استراتژيك ( SI ) مورد نياز سازمان مي باشد
هوشمندي استراتژيک Strategic Intelligence
فرايند مستمر استراتژيک براي بکارگيري هوش به منظور ايجاد ارزشهاي استراتژيک براي سهولت در تصميم گيريهاي دراز مدت را هوشمندي استراتژيک گويند.
از ديدگاه فرايندي مي توان هوشمندي استراتژيک را به عنوان بخشي از هوشمندي رقابتي Competitive Intelligence در نظر گرفت.
افق زماني هوشمندي استراتژيک گسترده است و تمام اتفاقات گذشته، حال و آينده را پوشش مي دهد .
شش نقش اصلي هوشمندي استراتژيک
تحليل محيط رقابتي فعلي Competitive Environment
پيش بيني محيط رقابتي آينده
تلاش براي ارائه پاسخهاي فرضي به سوالات واقعي
تعيين و ارزيابي نقاط ضعف داخل شرکت
بکارگيري هوشمندي براي تدوين وپياده سازي استراتژي
تعيين مواردي که استراتژي به طور کامل پايدار و کارآمد نيست
هدف نهائي فرايند هوشمند سازي
تسهيل در تصميم گيري هائي است كه بايد به عمل منتهي شود