میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی 25 ص

دسته بندي : انسانی » اقتصاد
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی
Normand r.st Pierre
‏بخش علوم جانوری ، ساختمان علوم جانوری 221-A‏ ، دانشگاه ایالت اوهایو، کلمبوس 43210- OH‏
‏ گرفتن پیام خانگی
‏تکرار های مداوم و زیاد می تواند مواد زائد را کاهش دهد و مصرف نیتروژن را در لبنیات سازی گسترش دهد.مشارکت تغذیه و مدیریت در کاهش مواد زائد نیتروژن دار در حین نگهداری همه فرآورده های ملی شیر می تواند روی یک یا چند تا از 5 راه زیر متمرکز شود:
·‏ بواسطه یک تعریف بهتر و هدف گیری تخصیص بهینه ورودی ها(به معنی عملکرد بهینه)
·‏ بواسطه افزایش قابلیت تولید حیوانی ( کاهش 8% مواد زائد نیتروژن N‏ از یک افزایش 25 درصدی تولید شیر گاو)
·‏ بواسطه توسعه علم زیست شناسی ( کاهش 8% در مواد زائد N‏ نیتروژن)
·‏ بواسطه تغذیه بیشتر گله ها با آغل های بزرگتر و بیشمار ( کاهش 8% در مواد زائد نیتروژن از تغذیه 6 گروه vs.‏ و یک تک گروه TMR‏ )
·‏ بواسطه تغییر مکان های تکنیکی ‏(به معنی اسید های آمینه حفاظت شده)
‏مقدمه
‏طی 20 یا 30 سال اخیر ، نقطه منبع آلودگی به طور گستاخانه معین شده است. کاهش آلودگی برای منابع غیر نقطه ای ، به منظور جهت دار شدن اخیرا، به وجود آمده است. بسیاری عقیده دارند که کشاورزی منبع عمده صدمه به رودخانه ها و دریاچه های کشور است. در کشاورزی افزایش تمرکز واحدهای تولیدات حیوانی یک مقیاس اثر اقتصادی بزرگ مشاهده شده در تولیدات حیوانی است که یک مرکز اصلی قانونگذاری بوده است چونکه مقدمه پیدایش ان است.
(pelley ,1996)‏. در این دیدگاه روی ا رزش ها و مزیت های تنظیم محیطی برای صنایع تولید شده حیوانی بسیار بحث شده است.(boyd , 1997 ; van vuuren et al., 1997)
‏هم‏ی‏ت‏ رشته‌ها‏ی‏ «م‏ی‏ان‏-رشته‌ا‏ی‏»‏ روز به روز، ز‏ی‏اد‏ و ز‏ی‏ادتر‏ م‏ی‏‌‏شود‏ و در ا‏ی‏ن‏ م‏ی‏ان‏ برا‏ی‏ رشته ر‏ی‏اض‏ی‏ ن‏ی‏ز‏ م‏ی‏ان‏-رشته‌ها‏یی‏ در ترک‏ی‏ب‏ با سا‏ی‏ر‏ رشته‌ها ا‏ی‏جاد‏ شده است. از جمله آنها رشته Biomathematics‏ است...
‏وقت‏ی‏ برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار کلمه Biomathemtics‏ به گوشم خورد، فکر کردم اشتباه م‏ی‏‌‏شنوم‏. تا حالا ب‏ی‏وش‏ی‏م‏ی‏ و ب‏ی‏وف‏ی‏ز‏ی‏ک‏ شن‏ی‏ده‏ بودم اما ب‏ی‏ومتمت‏ی‏کس‏ نه...
‏حاصل‏ جستجو‏ی‏ من در د‏ی‏کشنر‏ی‏‌‏ها‏ی‏ آنلا‏ی‏ن‏ برا‏ی‏ معنا‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ لغت، ا‏ی‏ن‏ بود:
The application of mathematical principles to biological processes
‏ی‏ا
the principles of mathematics that are of special use in biology and medicine
‏آنقدر‏ ا‏ی‏ن‏ کاربرد ر‏ی‏اض‏ی‏ در علوم ز‏ی‏ست‏ی‏ برا‏ی‏م‏ جالب بود که به جستجو‏ی‏ صفحات مربوط به آن در ا‏ی‏نترنت‏ از طر‏ی‏ق‏ جستجو در گوگل پرداختم و با نها‏ی‏ت‏ تعجب د‏ی‏دم‏ که دانشگاه ا‏ی‏الت‏ی‏ کال‏ی‏فرن‏ی‏ا‏ حت‏ی‏ در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه،‏ دارا‏ی‏ دپارتمان بوده و تعداد‏ی‏ از اسات‏ی‏د‏ و پرفسورها‏ی‏ ب‏ی‏ومتمت‏ی‏کس‏ در ‏ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه‏ به ترب‏ی‏ت‏ دانشجو مشغولند.
‏شا‏ی‏د‏ عنوان ‏ی‏ک‏ی‏ از سم‏ی‏نارها‏یی‏ که قرار بود در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه‏ برگزار شود، برا‏ی‏تان‏ جالب باشد:
A mathematical approach to an emergency and a non-emergency situation
‏نتيجه‏ جستجوها‏ی‏ ب‏ی‏شتر‏ من در ا‏ی‏ن‏ زم‏ی‏نه‏ (حت‏ی‏ تا حد بررس‏ی‏ سوالات پا‏ی‏ان‏ ترم دانشگاه مربوطه) اين بود که ب‏ی‏ومتمت‏ی‏کس‏ در واقع حاصل ترک‏ی‏ب‏ شاخه‌ا‏ی‏ از احتمال با ز‏ی‏ست‏ شناس‏ی
‏ است و گاه‏ی‏ ا‏ی‏ن‏ ترک‏ی‏ب‏ به «آمار ر‏ی‏اض‏ی‏»‏ هم م‏ی‏‌‏رسد‏ بطور‏ی‏که‏ شاخه Biostatistics‏ هم وجود دارد...
‏به‏ نظر من ا‏ی‏جاد‏ ا‏ی‏ن‏ م‏ی‏ان‏-رشته‌ها‏ی‏ جد‏ی‏د،‏ چ‏ی‏ز‏ی‏ ن‏ی‏ست‏ به جز خلاق‏ی‏ت‏ و نگرش عم‏ی‏ق‏ ‏ی‏ک‏ متخصص ر‏ی‏اض‏ی‏ علاقمند به علوم ز‏ی‏ست‏ی‏ ‏ی‏ا‏ ‏ی‏ک‏ ف‏ی‏ز‏ی‏ولوژ‏ی‏ست‏ متما‏ی‏ل‏ به ر‏ی‏اض‏ی‏ات‏.
‏فکر‏ م‏ی‏‌‏کنم‏ اگر ما هم بخواه‏ی‏م‏ در دن‏ی‏ا‏ی‏ جد‏ی‏د‏ حرف‏ی‏ برا‏ی‏ گفتن داشته باش‏ی‏م‏ راه‏ی‏ جز خلاق‏ی‏ت‏ و ابتکار ندار‏ی‏م‏ وگرنه تقل‏ی‏د‏ کننده ابرقدرتها‏ی‏ علم‏ی‏ و صنعتي؛ ال‏ی‏ ماشاالله در دن‏ی‏ا‏ وجود دارد...
‏و‏ شا‏ی‏د‏ اگر درست تر بنگر‏ی‏م‏ ب‏ی‏ان‏ توانا‏یی‏ها‏ی‏ ر‏ی‏اض‏ی‏ات‏ (تا حد نشان دادن ارتباط ا‏ی‏ن‏ علم با تمام‏ی‏ علوم همانند ز‏ی‏ست‏ شناس‏ی‏ و ...) وظ‏ی‏فه‏ ا‏ی‏ مل‏ی‏ برا‏ی‏ دانشجو‏ی‏ان‏ ا‏ی‏ن‏ رشته باشد... شا‏ی‏د‏...
‏***
‏کاربرد روش علمي در علوم زيستي
‏مثالي از کاربرد روش علمي:
‏تاريخ علوم زيستي پر از مثالهايي از کاربرد روش علمي توسط پژوهشگران و دانشمندانه.
‏در سال 1822 يه جوان کانادايي به اسم الکسيس سنت مارتين که قايقراني سرسخت و قدرتمند بود، بر حسب تصادف، توسط گلوله اي زخمي شد.
‏زخم پهلوي سنت مارتين به اندازه يه کف دست بود و از اونجا مي شد قسمتي از معده سوراخ شده اش رو ديد.

‏دکتر بومن پزشک ارتش آمريکا بعد از ديدن زخم سنت مارتين مطمئن شد که بيمار تا چند دقيقه ديگه خواهد مرد. اما در کمال تعجب سنت مارتين زنده موند و بعد از چند ماه ديواره معده ش با بافتهاي سطحي بدن يا همون پوست، جوش خورد و مجراي باريکي به اسم فيستول معدي بوجود اومد که به معده ختم مي شد.وسط اين مجرا پرده اي بوجود اومد که مانع خروج مواد از معده مي شد. اما دکتر بومون مي تونست از طريق اين مجرا مستقيما" توي معده رو مي بينه.
‏دکتر بومون ديد که ديواره معده بيمار، حالت مخملي داره و چينهاي پرشماري سطح اونو، مايع مخاطي مي پوشونه.
‏وقتي تيکه هاي نون وارد معده مي شد، ديواره بيرنگ معده به رنگ صورتي تند تغيير مي کرد و مايع مخاطي زيادي ترشح مي شد و يه خورده بعدش ديگه اثري از تيکه هاي نون نبود.
‏دکتر بومون يه مقداري از اين مايع رو که بويي مثل اسيدکلريدريک داشت از معده خارج کرد و يه تيکه گوشت گاو توي اون انداخت. بعد از گذشت 40 دقيقه سطح گوشت کاملا" هضم شده بود. دو ساعت بعد هم تارهاي ماهيچه اي بصورت نخهاي نازک در اومدن و بعد از ده ساعت همه گوشت هضم شده بود. دکتر بومون بعد از جمع آوري مشاهدات خود به اين نتيجه رسيد که معده، غذاي بلع شده رو با ترشح شيره معده که اسيدي هم هست هضم مي کنه.
‏دکتر بومون براي آزمايش فرضيه ش، غذاهاي خيلي متنوعي به سنت مارتين مي داد و واکنش معده اونو مشاهده مي کرد و به اين ترتيب پايه هاي فرضيه خودشو محکم تر مي کرد.
‏حالا اين مثال رو با مراحل روش علمي منطبق مي کنيم.
‏1- مشاهده:
‏مشاهده ساختمان معده بيمار و ترشح مايع از اون و بعد ناپديد شدن نون و گوشت.
‏2- تعريف مسئله:
‏علت هضم و نابودي غذا در معده و اثر شيره معده بر اون.
‏3- جمع آوري اطلاعات:

 
دسته بندی: انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 4866 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:336 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل